اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مسؤول بسیج خواهران استان اصفهان:

پوشش یک هنجار اجتماعی است/ زمینه‌سازی حضور زنان در جامعه با رعایت حجاب

مسؤول سازمان بسیج خواهران استان اصفهان گفت: برخلاف تصور برخی که پوشش را امری شخصی و فردی تلقی می‌کنند، پوشش یک رفتار و هنجار اجتماعی است و علاوه بر آن در کشور ما رعایت حجاب امری است که به صورت قانون در آمده که باید رعایت شود.

پوشش یک هنجار اجتماعی است/ زمینه‌سازی حضور زنان در جامعه با رعایت حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج)، فاطمه باباسالاری با بیان این‌که عفاف و حجاب یک سیستم فکری و اندیشه‌ای را به دنبال دارد، اظهار کرد: پوشش انسان‌ها رویکرد آن‌ها را نشان می‌دهد که دلیل اهمیت این موضوع برای دشمنان هم، کاملاً همین است.

وی با بیان این‌که مخاطبان ما در نظام اسلامی در زمینه بی‌حجابی در عرصه جامعه دودسته ناآگاهان و دیگر هنجارشکنان آگاه هستند، افزود: باید با ناآگاهان برخود اقناعی و ایجابی داشته باشیم و با هنجارشکنان توسط متولیان امر برخود جدی صورت گیرد.

مسؤول سازمان بسیج خواهران استان اصفهان گفت: برخلاف تصور برخی که پوشش را امری شخصی و فردی تلقی می‌کنند  پوشش یک رفتار و هنجار اجتماعی است و علاوه بر آن در کشور ما نیز رعایت حجاب امری است که به صورت قانون در آمده که باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب و حیا در جامعه باعث ایجاد امنیت روانی، آرامش و تحکیم بنیان خانواده می‌شود و ما باید افزایش آگاهی لازم در این خصوص را از خانواده‌ها و از مدارس آغاز کنیم تا فرهنگ عفت و حیا در جامعه ارتقا پیدا کنند.

باباسالاری با بیان این‌که حجاب و عفاف مخصوص زنان نیست، اذعان داشت: مردان هم باید حیا و عفت را رعایت کنند و با پوشش مناسب در جامعه حضور یابند در قرآن نیز ابتدا به مردان توصیه کرده که حیا داشته باشند و نگاه خود را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: ما باید با آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم آگاهی فرزندان‌مان چه دختر و پسر را از ابتدا شروع کنیم و با معرفی الگوهای شاخص در اسلام و جامعه اسلامی از گرایش به فرهنگ غربی جلوگیری کنیم.

مسؤول سازمان بسیج خواهران استان اصفهان با بیان این‌که اساس کار فرهنگی ریشه در باورها و ارزش‌ها دارد، یادآور شد: ارزش‌ها و باورهای جامعه ما بر اساس دین مبین اسلام و احکام تشریعی آن شکل گرفته و حقوق و تکالیف زن و مرد در آن مشخص شده که کاملاً با فطرت آنان مطابقت دارد اما فرهنگ غرب بر پایه لیبرالیسم و اومانیسم شکل گرفته که انحطاط فکری و اخلاقی را در پی دارد.

وی بیان داشت: رعایت عفاف و حجاب، زمینه حضور سالم زنان در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی را در پی دارد و بسیج جامعه زنان نیز با توجه به سیاست‌ها و اهداف خود به دنبال بست و گسترش عفاف و حجاب در جامعه است.

باباسالاری با بیان این‌که وزارت کشور سال گذشته در خصوص عفاف و حجاب دستورالعمل 10 گانه‌ای به سازمان‌ها و ارگان‌ها ابلاغ کرده است، اضافه کرد: امیدواریم مسؤولان در جهت اجرای آن تلاش بیشتری کنند تا محیط اجتماعی و کاری سالم‌تری داشته باشیم.

وی عنوان داشت: حجاب یک مطالبه عمومی و مردمی است و چون سازمان‌ها و ارگان‌های بسیاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در نهادینه شدن حجاب در جامعه نقش دارند نیاز است به صورت جدی‌تر این موضوع دنبال شود.

انتهای پیام/63056/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول