اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

رئيس فرودگاه سهند خبر داد

نصب سامانه جديد ضبط مکالمات هوانوردي در فرودگاه سهند

رئيس فرودگاه سهند گفت: سامانه ضبط مکالمات هوانوردي در فرودگاه سهند از سيستم DVD-RAM DRIVE و DDS DRIVE به سامانه RDX DRIVE ارتقاء يافت.

نصب سامانه جديد ضبط مکالمات هوانوردي در فرودگاه سهند

محمد حاجی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این سیستم قابلیت ضبط دست‌کم 30 کانال رادیویی و تلفنی را داراست که در آرشیو درایوهای روز دنیاست و در فرودگاه‌ها از آن استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه به‌ منظور ارتقا و بهبود سخت‎افزاری و نرم‌‎افزاری سیستم‌های ضبط مکالمات هوانوردی فرودگاه ‎ سهند راه‌اندازی شده، عنوان داشت: این سامانه توسط کارشناسان واحد نصب و نگهداری تجهیزات ارتباطی اداره‌کل مهندسی ارتباطات، ناوبری شرکت فرودگاه‌‌ها، ناوبری هوایی ایران و با پیگیری و تلاش اداره مهندسی ارتباطات و ناوبری فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی نصب شده است.

حاجی‌پور در رابطه با محل تأمین اعتبار این سیستم تصریح کرد: ارتقاء این سامانه با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفته است.

این مقام حوزه حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی با تشریح موقعیت جغرافیایی فرودگاه سهند تاکید کرد: این مجموعه هوایی توانایی خدمات‌دهی به ساکنان مناطق اطراف از جمله عجب‌شیر، مراغه، بناب، ملکان، آذرشهر، میاندوآب و ... را دارد.

وی با یادآوری عملیاتی بودن فرودگاه سهند بیان داشت: این مجموعه در طول هفته روزهای شنبه و چهارشنبه به مقصد تهران پرواز دارد و زمان تیکاف این پروازها 12 ظهر از تهران و 14 بعدازظهر از فرودگاه سهند به مقصد تهران است که از شرکت هواپیمایی «تابان» به عنوان متولی پروازهای فرودگاه سهند درخواست تغییر این ساعت به صبح صورت گرفته است.

حاجی‌پور، استقبال ساکنان منطقه از پروازهای حوزه مدیریتش را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت استقبال مردم منطقه از خدمات و امکانات فرودگاه سهند، شاهد ارتقاء، نه تنها فرودگاه بلکه منطقه نیز خواهیم بود.

به گفته رئیس فرودگاه سهند به منظور رفاه حال مسافران، قیمت بلیط پروازهای این فرودگاه نصف بهای فرودگاه تبریز است به طوریکه برای پرواز تهران مبلغ یک‌میلیون و 480 هزار ریال اخذ می‌شود که دقیقاً نصف بهای قیمت پرواز از تبریز به مقصد تهران است.

گفتنی است، فرودگاه سهند از فرودگاه‌های اقماری اداره‌کل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی بوده و در بین شهرستان‌های مراغه و بناب قرار دارد، این فرودگاه در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار در کنار پادگان امام رضا(ع) و در جاده مراغه- تبریز به عنوان تنها فرودگاه جنوب استان واقع شده است.

با بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه سهند به طول 3کیلومتر و عرض ۳۰ متر در سال ۱۳۹۲ شمسی، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم شد، این فرودگاه دارای پارکینگ هواپیما به مساحت ۱۰ هزار مترمربع است.

انتهای پیام/60014/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول