اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دستور ازسرگیری صادرات نفت لیبی

موسسه ملی نفت لیبی در طرابلس امروز از بازگشایی ۴ اسکله نفتی به دنبال دستور ژنرال «خلیفه حفتر» برای ازسرگیری صادرات، خبر داد.

دستور ازسرگیری صادرات نفت لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه ملی نفت امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای از رفع حالت «قوه قهریه» در بنادر رأس‌لانوف، السدره، الزویتینه و الحریقه خبر داد.

منظور از حالت «قوه قهریه» این است که موسسه ملی نفت مسئول اخلال در قراردادهای مربوط به تحویل نفت به شرکت‌های جهانی طرف قرارداد نیست.

در بیانیه موسسه ملی نفت آمده است که عملیات تولید و صادرات نفت به تدریج در ساعات آینده به سطح طبیعی باز خواهد گشت.

طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی امروز چهارشنبه به دنبال درخواست مجامع بین‌المللی برای تحویل بنادر نفتی شرق لیبی به موسسه ملی نفت در طرابلس، طی دستوری به گارد حفاظت از تأسیسات و بنادر نفتی وابسته به پارلمان طبرق خواست تا اجازه ازسرگیری صادرات نفت از بنادر نفتی منطقه مرکزی و شرقی را صادر کنند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که حفتر با تحویل بنادر نفتی به دولت وفاق ملی در طرابلس موافقت کرده است.

منطقه هلال نفتی ماه گذشته شاهد درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای ارتش لیبی و گروه‌های وابسته به گارد سابق حراست از تأسیسات تحت امر «ابراهیم الجضران» بود که پس از سیطره نیروهای حفتر بر این منطقه بنادر نفتی نیز به موسسه نفت در شرق لیبی تحویل داده شد در حالیکه این بنادر بایستی به موسسه ملی نفت در طرابلس وابسته به دولت وفاق ملی تحویل داده می‌شد و در نتیجه نزاع بین مسئولان شرق و غرب لیبی نیز تولید و صادرات نفت این منطقه متوقف شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول