اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی خبر داد

آغاز طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی از 23 تیرماه/ اعلام نام سخنرانان

مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی از آغاز بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی از 23 تیرماه جاری خبر داد.

آغاز طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی از 23 تیرماه/ اعلام نام سخنرانان

حسین گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از آغاز بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی از 23 تیرماه جاری خبر داد و گفت: موضوع بیست و پنجمین دوره این طرح « انقلابی؛ بایدها و نبایدها» است که نسخه نجات‌بخش و راه حل شفابخش بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه است.

وی با بیان اینکه عصر حاضر به عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات معروف شده و پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف تعجب بشر را برانگیخته است، افزود: یک واقعیت تلخ، روابط انسانی و جامعه بشری را در این زمان تهدید می‌کند و آن هم دوری از معنویت و اعتقادات است.

مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، تنها عامل نجات انسان از ورطه هولناک فشارهای روحی را ارتقای فرهنگ خدامحوری و خداباوری دانست و اظهار کرد: کسانی که خود را به صورت دائم و مستمر در برابر اصول، اعتقادات و مبانی فکری و نظری مکتب عرضه و همیشه خود را در حال امتحان و آزمایش تلقی می‌کنند و مراقبت‌های دینی و ایمانی از خود دارند این درجه از معنویت را در چنین عصر و زمانی کسب و حفظ می‌کنند.

گنجی خاطرنشان کرد: بازخوانی و  بررسی یک حرکت و برنامه مستمر فرهنگی و اعتقادی با عنوان طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که ربع قرن سابقه اجرایی در کشور دارد و اصل و اساس آن مبارزه با تهاجم فرهنگی است به خوبی یک ضرورت انکارناپذیر را در این عصر آشکار می‌کند.

مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، حضرات آیات عظام و حجج اسلام فرحزاد، صدیقی، حاج علی اکبری، مروی، آقا تهرانی، حسینی قمی، میرباقری، خسروپناه، رفیعی، ماندگاری و حیدری کاشانی را سخنرانان این طرح عنوان کرد و افزود: این برنامه هر شب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز فقط با حرکت لاک‌پشتی و محاسبات مادی نمی‌شود جامعه‌ای را اداره کرد که مورد رضایت صاحب‌الأمر و ولی خدا حضرت بقیه الله الاعظم(عج) باشد، اضافه کرد: اثر روحیه انقلابی‌گری در برون‌رفت از سختی‌ها در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب به خوبی بیان شده است که در طول این 23 شب به سرفصل‌ها و اولویت‌های آن می‌پردازیم.

گنجی در پایان عنوان کرد: هدف از برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی این است که جامعه اسلامی که حاصل خون هزاران شهید گلگون‌کفن است را یک گام به سوی باورها و اعتقادات اساسی مکتب جلو ببریم و انس و الفت علمای دین و اساتید و اندیشمندان را با مردم برقرار کنیم.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول