اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

نگاه به هرمزگان ملی است/ موانع پیشروی صنعتگران را رفع نماییم

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: با وجود صنایع بزرگ در هرمزگان نگاه‌ها به این استان ملی بوده و باید بتوانیم موانع پیشروی صنعتگران را رفع نماییم.

نگاه به هرمزگان ملی است/ موانع پیشروی صنعتگران را رفع نماییم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های صنعت و معدن در بندرعباس اظهار داشت: همه نقش صنعتگران را می‌دانیم و لازم است که اراده‌ای برای رفع موانع از سر راه صنعتگران داشته و اجازه دهیم همچنان با انگیزه کارتولید را انجام دهند.

وی افزود: اگر امروز در عرصه‌های صنعت و تولید پیشرو بوده و حرف اول را می‌زنیم به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی و مجاهدت‌های صنعتگران است که باید قدردان آنها باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: در مسئله برجام باید از بن بست ایجاد شده رهایی یافته و به صنعتگران کمک کنیم، ما از سختی‌ها واهمه نداریم چرا که مشکلات و سختی‌های زیادی را پشت سرگذاشتیم اما از تبعیض‌ها نگرانیم.

مرادی افزود: اگر مشکلاتی در کشور ایجاد می‌شود ناشی از عدم توجه مدیران به مسایل خرد و کلان است که باید اینها را بشناسیم و آسیب‌ها را شناسایی کنیم؛ در استانی مانند هرمزگان که موقعیت بی ‌نظیری از نظر منابع دارد هر زمان که برای توسعه کشور گام‌های بلندی برداشته شده گام‌های اولیه آن در هرمزگان بوده است و مدیران باید نگاه و توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

وی گفت: نگاه در استان هرمزگان ملی است چرا که ظرفیت‌ها در این استان ملی بوده و مجموعه‌های بزرگی شامل پالایشگاه، فولاد، آلومینیوم، بنادر و گمرکات و ... داریم و ظرفیت بسیار بالایی برای کشور ایجاد کردیم، موقعیت خدادادی استان اینگونه می‌طلبد اگر بتوانیم برای جمعیتی چند برابر جمعیت استان ظرفیت اشتغال و تولید ایجاد کنیم، باید این نعمت خدادادی را قدردان باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برای ما قابل قبول نیست که این همه ثروت، منابع مالی و ظرفیت از هرمزگان برای کل کشور ایجاد شود اما هرمزگان فقط اسمش پایتخت اقتصادی باشد؛ وضعیت اشتغال و زندگی مردم را رضایت بخش نیست؛ چرا از ظرفیت نیروهای بومی و ماندگار استان به درستی استفاده نمی شود؟ اگر از این ظرفیت استفاده کنیم یعنی از تبعیض فاصله گرفتیم و می‌توانیم به عنوان الگویی در کشور مطرح شده و استاندار هرمزگان بنا را براین گذاشته که تبعیض را از چهره هرمزگان بزداییم.

مرادی در پایان گفت: ما گفتنی‌ها را گفتیم و پیگیری‌های لازم را در بالاترین سطوح اعم از رئیس جمهور مطح کردیم و این انتظار ما در مجلس است؛ در برنامه ششم توسعه در بخش صنعت و معدن مصوبات وقوانین خوبی  برای تسهیل  موانع پیش روی  صنعتگران  وضع شده تا بتوانیم شان وکرامت مردم را حفظ کرده و وضعیت اشتغال را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/88032/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول