اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارتباطات خبر داد

بهره‎مندی هر ایرانی از یک پرونده الکترونیک

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه سامانه‎ای را در سازمان فناوری اطلاعات طراحی کردیم که از طریق آن هر ایرانی از یک پرونده الکترونیک بهره‎مند می‎شود، گفت: تحقق این مهم می‎تواند نقطه آغازی برای حذف مکاتبه فیزیکی با مردم باشد.

بهره‎مندی هر ایرانی از یک پرونده الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول سرائیان ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه تخصصی الکامپ در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان، گذر از مسیر فناوری ارتباطات و توسعه شرکت‎های این حوزه را راه میانبر برای عبور از چالش‌های بخش اشتغال و اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: فناوری اطلاعات در کمترین زمان می‎تواند ما را به نتیجه مطلوب در حوزه اقتصاد و اشتغال برساند.

وی با بیان اینکه طی دو دهه اخیر سهم اشتغال، اقتصاد، صنعت و کشاورزی روز به روز در حال کاهش است، گفت: سهم اقتصاد ما در بخش خدمات ۱۱ درصد از متوسط جهانی پایین‎تر است.

 رئیس سازمان فناوری اطلاعات بر امکان اتصال و شبکه‎ای شدن حوزه فناوری ارتباطات در کشور برای خلق ثروت تأکید کرد و با اشاره به شکاف 11 درصدی ارائه خدمات در کشور  با دنیا، افزود: پرکردن این شکاف باید با خدمات انجام شود که در همین راستا توسعه دولت الکترونیک و توسعه زیرساخت‌های محتوا و کسب و کار به‎عنوان راهبرد اصلی سازمان فناوری و اطلاعات ایران در دستور کار است.

سراییان اضافه کرد: در صورتی که راهبردهای فوق تحقق یابد سهم خدمات در کشور طی سال 1397 و دو سال بعد بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات به فعالیت‎های انجام شده در حوزه دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: در این حوزه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به دنبال ایجاد شفافیت در تعامل دولت با مردم هستیم چراکه مردم با دولت الکترونیک به صورت روزانه و یا در هفته خدمات دریافت می‎کنند بدون آنکه دخالت انسان در آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطات به‎عنوان یک محور در کشور مورد توجه است، اذعان کرد: توسعه کسب و کارهای نوپا و اپلیکیشن در استان گلستان به‎دلیل برخورداری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد نسبت به سایر نقاط کشور در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

سراییان با بیان اینکه رشد شرکت‌های نوپا در گلستان می‎تواند محور توسعه خدمات در این استان باشد، ابراز امیدواری کرد حضور بخش خصوصی که در نمایشگاه الکامپ در استان حمایت دولت در راستای توسعه این شرکت‌ها را همراه داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه سامانه‎ای را در سازمان فناوری اطلاعات طراحی کردیم که از طریق آن هر ایرانی از یک پرونده الکترونیک بهره‎مند می‎شود، خاطرنشان کرد: این مهم می‎تواند نقطه آغازی برای حذف مکاتبه فیزیکی با مردم باشد.

سراییان با بیان اینکه آمادگی اجرای این طرح در استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: با بهره‎مندی هر ایرانی از یک پرونده الکترونیک در مصرف کاغذ صرفه‎جویی می‎شود.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول