اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون پارلمانی «حزب الله»:

بازپس‌گیری جنوب سوریه گامی برای تضمین ثبات در این کشور است

فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومة» با اشاره به اهمیت آزادسازی جنوب سوریه، ابراز امیدواری کرد که روابط دمشق و بیروت گرم شود.

بازپس‌گیری جنوب سوریه گامی برای تضمین ثبات در این کشور است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومة» (وابسته به حزب الله لبنان) به پیروزیها و دستاوردهای اخیر ارتش و دولت سوریه در جنوب این کشور واکنش نشان داد.

این فراکسیون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دستاوردهای ارتش سوریه و بازپس‌گیری جنوب سوریه از دست تروریستها تا گذرگاه نصیب در مرزهای اردن و سوریه، گامی برای تضمین ثبات در سوریه و دمشق است».

الوفاء للمقاومة تأکید کرد که این مسئله، برای لبنان فرصتی فراهم خواهد کرد تا سیاستها و تصمیمات مناسبی اتخاذ کند که به سود منافع مردم لبنان و منافع دو کشور برادر است.

گروه خبررسانی «الاعلام الحربی» لبنان به نقل از این فراکسیون گزارش داد که امیدوار است روابط گرم سوریه و لبنان مجددا برقرار شده و از فضاهای جدید برای تدوین طرح مشترک بین دو کشور به منظور بازگشت آوارگان استفاده شود.

ارتش سوریه روز گذشته وارد بخش اشغالی شهر درعا که در کنترل گروههای معارض مسلح بود شد و پرچم سوریه را در میدان اصلی شهر در مقابل ساختمان پست این شهر به اهتزاز در آورد.

شهر درعا در پی آزادی شهرکهای ریف غربی و شرقی درعا به روند آشتی ملی پیوست و بدون درگیری تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفت.

درعا مرکز استان درعا که در بخش جنوبی و جنوب غربی سوریه واقع شده، از هفت سال پیش به اشغال گروههای مسلح در آمده بود و ارتش سوریه موفق شده بود بخشی از شهر را همچنان در کنترل خود نگاه دارد.

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی جنوب این کشور از گروههای مسلح و تروریستی، از ابتدای تیر ماه آغاز شد و تاکنون نزدیک به 90 درصد این استان از اشغال گروههای مسلح خارج شده است

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول