اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان:

بزرگ‌ترین مشکل تعاونی‌های مسکن بدون ضابطه بودن آنها است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان بزرگ‌ترین مشکل تعاونی‌های مسکن در این شهرستان را تشکیل بدون ضابطه آنها دانست که افرادی غیرمتخصص به‌عنوان هیأت مدیره انتخاب‌ شده و زمین‌های خارج از محدوده را گرفته‌اند.

بزرگ‌ترین مشکل تعاونی‌های مسکن بدون ضابطه بودن آنها است

حسین ولایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به‌وجود 560 تعاونی در این شهرستان؛ گفت: اعضای این تعاونی‌ها، 247 هزار و 885 نفر بوده که بیشترین آنها با 144 هزار نفر به‌سهام عدالت اختصاص دارد و برای 4 هزار و 427 نفر اشتغال‌زایی در این تعاونی‌ها صورت گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان یادآور شد: 160 تعاونی در این شهرستان فعال است و 917 نفر نیز در آنها مشغول به‌کار هستند، مابقی تعاونی‌ها نیز غیرفعال یا نیمه فعال‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه سال گذشته 45 تعاونی مسکن در قوچان غیرفعال شدند، زیرا طی 15 سال گذشته درحالی‌که کاری برای مردم انجام نمی‌دادند، هزینه‌ای نیز برای اعضا بهوجود می‌آوردند؛ افزود: متأسفانه فرهنگ کار گروهی در جامعه وجود ندارد و به‌دلیل عملکرد نامناسب تعاونی‌ها، اعتماد مردم نسبت به‌آنها سلب شده است.

ولایتی با تأکید بر اینکه تعاونی‌های با جمعیت کمتر بهتر می‌توانند در جامعه پاسخگوی اعضا و فعالیت‌های خود باشند؛ بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل تعاونی‌های مسکن در این شهرستان تشکیل بدون ضابطه آنها در گذشته بوده است، زیرا افرادی غیرمتخصص به‌عنوان هیأت مدیره انتخاب‌ شده و زمین‌هایی خارج از محدوده را برای اعضا گرفته‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان تأکید کرد: تعاونی‌های مسکن باید زمین‌هایی داخل محدوده شهری با کاربری مسکونی را برای اعضا تهیه کنند، اما در حال حاضر، برخی از این تعاونی‌ها زمین‌هایی را گرفته‌اند که دارای کاربری غیرمسکونی مانند کشاورزی است.

وی با اشاره به‌آخرین وضعیت تعاونی توسعه و عمران قوچان و علت عدم برگزاری انتخابات مرحله دوم و نگرانی‌های مردمی از بلاتکلیفی آن، اظهار کرد: انتخابات مرحله اول شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان مورد تأیید بوده و هیأت مؤسس باید برای برگزاری انتخابات مرحله دوم به‌اجماع برسند که این موضوع دو بار به‌صورت کتبی به‌آنان اعلام‌ شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با یادآوری این موضوع که شرکت تعاونی توسعه و عمران قوچان با یک هیأت مؤسس فراجناحی تشکیل شد که دارای یک هزار و 500 نفر عضو است؛ ادامه داد: انتخابات مرحله اول این شرکت تعاونی برگزار و نمایندگان اعضا مشخص شدند تا در مرحله دوم اعضای هیأت مدیره توسط این نمایندگان انتخاب شوند.

ولایتی بیشترین حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمانی را به‌دلیل عدم آموزش‌های لازم برای کارگران و کارفرمایان دانست و خاطرنشان کرد: کارگری که اقدام به‌دریافت کارت ساختمانی می‌کند باید درزمینه مواجهه با حوادث ساختمانی نیز آموزش ببیند و فرهنگ‌سازی در این زمینه حرف اول را می‌زند.

64 درصد پرونده‌های شکایت کارگر و کارفرما در قوچان به‌سازش می‌رسد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان بابیان اینکه دو مرجع رسیدگی به‌شکایت کارگران از کارفرمایان وجود دارد که به‌اختلافات میان آنها رسیدگی می‌کند؛ یادآور شد: در هیأت تشخیص 675 نفر شکایت خود را مطرح کرده‌اند که 502 نفر آنها با سازش مشکلاتشان حل‌ شده است.

وی با اشاره به‌اینکه 64 درصد پرونده‌های شکایت کارگر و کارفرما در قوچان بهسازش می‌رسد؛ گفت: درمجموع پرونده‌های هیأت اختلاف و هیأت تشخیص 861 مورد پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که 553 مورد آنها به‌سازش رسید.

ولایتی بابیان این مطلب که بیشتر این شکایت‌ها مربوط به‌حوزه صنوف این شهرستان است؛ بیان کرد: قبل از ارائه دادخواست نیز اقداماتی برای سازش میان کارگر و کارفرما صورت می‌گیرد تا کارگر زودتر به‌حقوق خود رسیده و کمتر وقت تلف شود.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول