اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

گرمازدگی سیستم‌ بدن را مختل و به اندام‌ها آسیب جدی وارد می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: گرمازدگی سیستم‌های تنظیم کننده دمای بدن را مختل و به اندام‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

گرمازدگی سیستم‌ بدن را مختل و به اندام‌ها آسیب جدی وارد می‌کند

راضی ناصری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت:  گرمازدگی اندام اصلی بدن انسان را تخریب می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس اعلام کارشناسان حوزه سلامت افزایش دمای بدن در گرمازدگی سیستم‌های تنظیم کننده دمای بدن را مختل و به اندام‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در گرما زدگی بدن قادر به دفع حرارت اضافی نیست و وجود دمای زیاد اعضای اصلی بدن را تخریب می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: گرمازدگی به خاطر قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد و افزایش دمای بدن پدید می‌آید که سبب تغییر در رفتار و وضعیت ذهنی افراد پدید آورده که معمولا افراد گیج و منگ می‌شوند.

ناصری‌فر تصریح کرد: افراد گرما زده عرق کرده و ممکن است حالت تهوع و استفراغ داشته باشند و اختلالات در پوست به صورت قرمز شدن پدید می‌آید ، تنفس افراد گرما زده تغییر می‌یابد و معمولا با بالا رفتن ضربان قلب همراه بود و با سر درد نیز خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این عوارض در سنین کم از جمله خردسالان و کودکان و در افراد مسن بالای 65 سال چشمگیر تر بوده و این افراد باید بیشتر دقت کنند و در معرض گرما قرار نگیرند.

وی ادامه داد: افرادی که فعالیت‌های ورزشی شدید انجام می‌دهند و یا کارگرانی که در اوج پیک حرارتی فعالیت دارند در معرض گرمازدگی قرار می‌گیرند. همچنین فرد به صورت ناگهانی به منطقه گرمسیری مسافرت کند ممکن است بیشتر از افراد ساکن آن منطقه آسیب ببیند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: البته نباید از گرمازدگی غافل بود و به ویژه افرادی که از داروهای خاص از جمله داروهای عروقی،  داروی ضد افسردگی و ... استفاده می‌کنند باید بیشتر مراقب باشند که باید با مصرف قهوه و چایی در برابر گرمازدگی مقابله کنند.

ناصری‌فر تصریح کرد: باید آمادگی لازم را داشته باشیم که اصلا دچار گرمازدگی نشویم و با استفاده از مایعات فراوان و نوشیدنی‌های خنک و مناسب استفاده شود و لباس‌های مناسبی بپوشیم و از کلاه و عینک و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنیم.

انتهای پیام/2246

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول