اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

صدوبیست‌وهشتمین نشست سخنگوی قوه قضاییه/۸

تخلف ۶۷ شرکت وارد کننده تلفن همراه زیر ذره بین دستگاه قضا

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص دریافت ارز دولتی از سوی برخی نهادها مثل شرکتهای زیر مجموعه شستا گفت: الان ۶۷ شرکت در حال بررسی هستند که تخلفی داشته‌اند اما چقدرش، هنوز مشخص نشده که در حال بررسی هستیم.

تخلف ۶۷ شرکت وارد کننده تلفن همراه زیر ذره بین دستگاه قضا

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صدوبیست‌وهشتمین نشست خبری خود که امروز با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد  درخصوص اینکه چندی پیش برخی از وکلا ادعا کردند که قضات اجازه ورود آنها به دادگاه را نمی‌دهد گفت: اگر پرونده امنیتی باشد هر وکیلی اجازه ندارد وارد دادگاه شود آن هم برا ساس ماده 48 قانون.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: اینجا یک اختلافی وجود داشت که آیا منحصر به مرحله مقدماتی است یا کل دادگاه را در بر می‌گیرد که مشخص شد منظور قانون این است که وقتی هر وکیلی نمی‌تواند در مرحله مقدماتی حاضر شود، در مراحل بالاتر هم نمی‌تواند وارد شود، اما نهایتا رییس قوه گفتند این موضوع صحیح نیست و می‌شود در مراحل بالاتر وکیل حاضر باشد، اما همان وکلای تعیین شده که در حال حاضر 900 نفر هستند. 

 وی درخصوص برخورد علنی با قضات متخلف گفت: رهبری فرمودند قضات خوب را تشهیر کنید و قضات بد را هم با آنها برخورد کنید، ما هم همین کار را کرده‌ایم و نسبت به وکیل و قاضی و کارمند و سایرین تفاوتی قایل نشده ایم و تعداد قابل توجهی از اینها مورد برخورد قرار گرفته اند و به محض قطعی شدن احکام، اعلام می‌شود.

اژه‌ای در مورد اینکه رییس جمهور از فساد سازمان یافته صحبت کرده‌اند و این موضوع، جدید هم نیست و حتی برخی مسئولان ارشد بعد از مسیولئتشان بازداشت هم شده اند، آیا این ضعف دستگاه های نظارتی نیست؟ نمی‌شود تصور کرد که در همان دستکاه های نظارتی فساد وجود دارد گفت: در سخن رییس جمهور امده است که فقط درخصوص خودرو فساد سازمان یافته رخ داده است و به همه جا تعمیم نداده اند.

 معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: اینکه بگوییم اگر یک جایی به صورت سازمان یافته خلافی می‌شود حتما منشا آن کوتاهی دستگاه های نظارتی است شاید این نباشد، بلکه شاید دلایل دیگری هم داشته باشد، هرچند ما منکر تخلف در برخی دستگاه های نظارتی هم نیستیم اما تنها دلیل وقوع فساد هماهنگ این موضوع نیست.

اژه‌ای در مورد انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و اظهارات معترضین و بهره برداری رسانه های معاند و اینکه آیا قوه قضاییه می‌تواند به برگزاری انتخابات این چنینی رسیدگی کند یا نه؟ گفت: اگر فردی متضرر شود و شکایت کند حتما ما می‌توانیم ورود کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص دریافت ارز دولتی از سوی برخی نهادها مثل شرکتهای زیر مجموعه شستا گفت: الان 67 شرکت در حال بررسی هستند که تخلفی داشته اند اما چقدرش، هنوز مشخص نشده که در حال بررسی هستیم.

اژه ای در پاسخ به اسن سوال که امروز برخی رسانه‌ها خبر از دستگیری یک بدهکار بانکی داده اند گفت: این فرد بازداشت بوده اند و از چند وقت پیش هم در بازداشت بوده است. ایشان تعهد داد که برود و پولها را برگرداند و بدهی را پس بدهد، اما پولها را پس نداد و دوباره از چندی قبل بازداشت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول