اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

همزمان با دهه کرامت صورت می‌گیرد

روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری زیر سایه خورشید/حضور خدام حرم امام مهربانی در استان

رئیس ستاد مردمی دهه کرامت چهارمحال و بختیاری گفت: ویژگی خاص برنامه زیر سایه خورشید امسال حضور در روستاهای محروم استان است.

روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری زیر سایه خورشید/حضور خدام حرم امام مهربانی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نشست خبری برنامه‌های زیر سایه خورشید و حضور خدام حرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه برنامه‌های زیر سایه خورشید برای یازدهمین سال در کشور اجرا می‌شود، گفت: امسال ششمین سال اجرای برنامه زیر سایه خورشید در استان چهارمحال و بختیاری است.

مسؤول ستاد فرهنگی دفتر معاونت آستان قدس رضوی بیان کرد: زیر سایه خورشید با چهل عنوان برنامه ثابت برگزار می‌شود که در این ۶ سال بیش از یک هزار و ۲۰۰ برنامه در استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدام آستان قدس رضوی سال گذشته به پنج شهرستان در نیمه جنوبی استان سرکشی کردند.

ابراهیمی ادامه داد: سال گذشته بیش از 90 هزار مخاطب مستقیم و چهارصد هزار مخاطب غیرمستقیم از طریق رسانه‌ها از خدام آستان قدس استقبال کردند.

رئیس ستاد مردمی دهه کرامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 90 هزار بسته تبرک نبات و نمک در بین مردم توزیع شد، گفت: 40 نفر نیروی مستقیم و 30 نفر نیروی غیرمستقیم در اجرای برنامه‌ها فعال بودند.

وی عنوان کرد: جشن‌های دهه‌ کرامت با محوریت کار فرهنگی، جهادی و تبلیغی انجام می‌شود که منشا آن امام رضا(ع) است.

ابراهیمی اظهار کرد: جشن‌های دهه کرامت با حضور خدام و پرچم حرم حضرت رضا(ع)، با هدف ایجاد فضای نشاط و معنویت در جامعه و گره خوردن دل‌های مردم با روح معنوی و عطر حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

دبیر برنامه‌ زیر سایه خورشید و جشن‌های بین‌المللی حضور کاروان خدام امام رضا( ع) تصریح کرد: سال گذشته برنامه‌های دهه کرامت با یک‌صد و ۷۰ برنامه در بیش از ۲۵ شهر و روستای محروم به مدت یک هفته در استان برگزار شد.

وی عنوان کرد: امسال خادمین آستان قدس رضوی در قالب دو گروه شامل ۹ نفر در۹ شهرستان استان حضور پیدا کرده و بیش از 30 شهر و 40 روستای محروم استان را پوشش می‌‌دهند.

ابراهیمی به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری پرداخت و گفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با عنوان بزم نور از برنامه‌های محوری دهه کرامت است.

رئیس ستاد مردمی دهه کرامت ادامه داد: سرکشی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با عنوان آرام جان، دیدار با خانواده محرومان در نقاط دور دست، استقبال از خدام و پرچم حرم امام رضا( ع) در کشور و نقاط مختلف جهان، دیدار با زندانیان با عنوان پیام رهایی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از برنامه‌های دهه کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در مراکز توانبخشی معلولین، ایتام و کودکان بی‌سرپرست، سرکشی از کارخانجات و مراکز تولیدی، حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان، حضور در مناطق عشایرنشین و محروم، حضور در گلزار شهدا و قبور شهدای گمنام، حضور در پارک‌ها و جشن‌های مردمی، حضور در مراکز نظامی، انتظامی و سپاه، شرکت در نماز جمعه، دیدار با دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبگان استان، حضور خادمین در صدا و سیمای استان در شب ولادت امام رضا( ع) و توزیع بسته‌های متبرک در بین مردم از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

ابراهیمی یادآور شد: حمایت از زندانیان و افراد مرتکب به جرایم غیرعمد از برنامه‌های این دهه است و در تلاشیم یک فرد محکوم به اعدام را از چوبه دار نجات دهیم.

مسؤول ستاد فرهنگی دفتر معاونت آستان قدس رضوی افزود: مکان و زمان استقبال از خادمین و جشن‌های دهه کرامت در شهرستان‌های استان اطلاع‌رسانی شده است.

وی عنوان کرد: علت تداوم این برنامه در طول چندین سال حرکت معنوی از دل آستان قدس رضوی است که آثار زیادی از جمله نشاط در بین مردم را در پی داشته است.

ابراهیمی ویژگی خاص برنامه امسال را حضور در روستاهای محروم ازجمله روستای سرآقا سید و روستای خویه دانست و گفت: جشن‌های دهه کرامت به صورت خود جوش از سمت مردم و از طریق ۹ تشکل‌ مردمی جوان در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مردمی دهه کرامت با اشاره به اینکه جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور و 20 کشور حوزه بین‌الملل برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال حدود یک‌صد و 50 هزار بسته تبرک در بین مردم توزیع می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه خدام حرم حضرت معصومه(س) از دیروز در استان حضور دارند و در تاریخ 25 تیرماه استان را ترک می‌کنند، گفت: خدام حرم حضرت رضا(ع) از تاریخ 29 تیرماه تا 4 مردادماه در استان حضور دارند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول