اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز خبر داد

آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن درختان سطح تبریز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز از آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن درختان در حریم و محدوده تبریز خبر داد.

آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن درختان سطح تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز، علی مدبر در جلسه‌ای مشترک با مدیران فضای سبز مناطق مختلف تبریز اظهار داشت: پایه و اساس نظام برنامه‌ریزی بر مبنای اطلاعات و آمار است و اگر این اطلاعات نباشد ما نمی‌توانیم تصمیمات درستی اتخاذ کنیم.

وی افزود: طرح شناسنامه‌دار کردن درختان مثمر و غیرمثمر سطح شهر تبریز در راستای اجرای ماده یک و دو قانون حفظ و گسترش فضای سبز عملیاتی می‌شود.

مدبر، این اقدام را گامی مهم جهت مشخص شدن سرانه فضای سبز تبریز عنوان کرد و گفت: آخرین بار 10 تا 15 سال گذشته شمارش درختان تبریز انجام شده بود که امروز نیازمند به‌روزرسانی این اطلاعات هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در همین زمینه شمارش انواع گونه‌ها، ارقام ردیفی، چمن‌کاری‌ها، درختچه‌ها و... در دستور کار قرار دارد.

مدبر تصریح کرد: طی این سال‌ها ممکن است به عنوان موجودی زنده گونه‌هایی عمرشان به سر رسیده باشد، یا از برخی گونه‌های تازه کاشته شده، آمار و اطلاعات دقیقی در دست نباشد که از این طریق بتوان با شمارش درختان، پلاک کوبی و... این مشکل را رفع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین اطلاعات از برخی فضاهای سبز خود نگهدار را از دیگر مزایای این طرح برشمرده و اظهار داشت: به این ترتیب برخی مکان‌های خودنگهدار باید شناسایی شده و شناسنامه‌دار شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز افزود: همچینن از میزان و وضعیت فضاهای سبز ادارات، سازمان‌ها، مدارس و... اطلاعات دقیقی در دست نیست که با طرح شمارش درختان می‌توان این آمار را طبقه‌بندی کرد.

مدبر یادآور شد: طی جلسات کارشناسی، ساز و کارهای دقیق و عملیاتی برای آغاز این طرح توسط واحدهای فضای سبز انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول