اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار:

221 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری می‌گیرند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر 221 هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند؛ گفت: همچنین حدود 30 هزار مقرری بگیر به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی و بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شده‌اند.

221 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ کریم یاوری ظهر امروز در کارگاه آموزشی بررسی مشکلات بیمه بیکاری که با مشارکت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای صیانت از نیروی کار؛ کارفرمایان؛ کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و حفظ حیات بنگاه‌های اقتصادی و پایداری تولید و تثبیت اشتغال رسیدگی حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار ضروری است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به  ارائه تسهیلات به کارفرمایان؛ کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در قالب انجام هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابه‌جایی کارگاه و ماشین‌آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید که در راستای سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت اشاره کرد و گفت: کارگران این کارفرمایان در طول مدت زمان تغییر اقتصادی با مصوبه شورای‌عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار فقط نقدینگی نیست بلکه پاره‌ای از مشکلات درون کارگاهی است؛ تصریح کرد: این مشکلات شامل بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران و بعضا سوء مدیریت است.

یاوری با اشاره به اینکه مشکلات در بخش برون کارگاهی نیز شامل رکود صنعت، تحریم‌ها، واردات بی‌رویه‌، قاچاق کالا، مطالبات از سایر سازمان‌ها است؛ افزود: در شرایطی که بنگاه‌های اقتصادی با مشکل مواجه می‌شوند نیروی کار و کارگران باید نهایت همراهی و همکاری را برای حل مشکل در راستای پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه با کارفرمایان به عمل آورند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درسال 1396 بنگاه‌های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت  بیش از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند؛ گفت: در سال 1397 نیز طرح رونق تولید برای واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا می‌شود.

وی گفت: همچنین امسال بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد اجراء و به آنان تسهیلات پرداخت می‌شود.

یاوری با بیان اینکه هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید؛ جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت صورت پذیرد اصلاح ساختار اقتصادی محسوب و با تصویب توسط شورایعالی کار حمایت موثر محسوب می‌شود؛ گفت: مدیران و کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی متقاضی اصلاح ساختار اقتصادی باید طرح خود را به تصویب وزارتخانه ذیربط برسانند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از شمول شدن همه کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خبر داد و گفت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 221 هزار نفر از  مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند؛ تصریح کرد: همچنین حدود 30  هزار مقرری بگیر به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شده‌اند.

یاوری با بیان اینکه کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند؛ گفت: ایام مقرری بیمه بیکاری جزو سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است؛ گفت: کارگران مکلفند ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای تعاون کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اعلام کنند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول