اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  اقتصاد و حقوق

حسن کربلایی حاجی‌اوغلی، علی‌اکبر فرهنگی، محمد سلطانی‌فر، علی دلاور، علی گرانمایه‌پور

رابطه برندسازی روزنامه‌های اقتصادی و رضایت مشتریان در کلان‌شهرهای کشور‎ ‎

در این تحقیق به مطالعه برندسازی روزنامه‌های کشور در کلان‌شهرها پرداخته شده است. روزنامه‌‌ها برای جلب مخاطبان خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‎کنند و بدین ترتیب برند می‌تواند نقش بسزایی برای روزنامه‌ها در جذب مشتریان داشته باشد.

رابطه برندسازی روزنامه‌های اقتصادی و رضایت مشتریان در کلان‌شهرهای کشور‎ ‎

چکیده:  

در این تحقیق به مطالعه برندسازی روزنامه‌های کشور در کلان‌شهرها پرداخته شده است. روزنامه‌‌ها برای جلب مخاطبان خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‎کنند و بدین ترتیب برند می‌تواند نقش بسزایی برای روزنامه‌ها در جذب مشتریان داشته باشد. برندسازی منجر به ارتباط بهتر بین مشتریان و مطبوعات می‌گردد. ارائه اطلاعات صحیح و برندسازی، منجر به تداعی برند شده و در این پژوهش برای برندسازی از متغیر رضایت مشتریان نیز استفاده شده است. روش پژوهش، از نوع توصیفی - همبستگی است و جامعه آماری، مشتریان روزنامه‌های اقتصادی هستند که ۳۱۸ نفر به عنوان نمونه در دسترس پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها، از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد. به منظور تجزیه‌و‌تحلیل آماری داده‌ها، از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان دادند که همبستگی مثبت و معناداری بین آگاهی از برند، وفاداری به برند و کیفیت ادراک‌شده برند با رضایت مشتریان وجود دارد ولی بین تداعی از برند روزنامه‌های اقتصادی و رضایت مشتریان، رابطه معنی‌داری وجود ندارد. نتایج رگرسیون خطی نیز نشان دادند که وفاداری به برند در پیش‌بینی رضایت مشتریان سهم بیشتری دارد.

واژه‌های کلیدی: برندسازی، رضایت مشتریان، روزنامه‌های اقتصادی، کلان‌شهرهای کشور

نویسندگان:

حسن کربلایی حاجی‌اوغلی: دانشجوی دکتری رشته مدیریت رسانه‌ای، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

 علی‌اکبر فرهنگی: استاد گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

محمد سلطانی‌فر: دانشیار گروه علوم ارتباطات اجتماعی، دانشکده علوم انسانی و ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

 علی دلاور: استاد گروه سنجش و اندازه‎گیری، دانشکده روان‎شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

علی گرانمایه‌پور: استادیار گروه مطالعات فرهنگی و رسانه، دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران

فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری - سال ششم، شماره 22، بهار 1397.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول