اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان:

نرخ بیکاری در قوچان به 14.7 درصد رسیده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: افزایش 5.5 درصدی بیمه‌شدگان کارگری نشان از کاهش نرخ بیکاری و رسیدن آن به 14.7 درصد دارد.

 نرخ بیکاری در قوچان به 14.7 درصد رسیده است

حسین ولایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان، بابیان اینکه اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان یک میلیارد و 790 میلیون تومان بود که با جذب اعتبارات شناور استانی به 2 میلیارد و 140 میلیون تومان رسید، گفت: تاکنون 95 درصد این اعتبار یعنی 2 میلیارد و 22 میلیون تومان پرداخت‌ شده که برای 533 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان بیان کرد: بیش از 80 درصد این اعتبارات مربوط به‌تسهیلات پشتیبان مشاغل بوده که در حوزه‌هایی نظیر دامداری، صنایع‌دستی و قالی‌بافی پرداخت‌ شده است.

وی بابیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان کارگری این شهرستان از 16 هزار و 683 نفر، در حال حاضر به 17 هزار و 597 نفر رسیده است؛ تصریح کرد: افزایش 5.5 درصدی بیمه‌شدگان کارگری در قوچان نشان از کاهش نرخ بیکاری و رسیدن آن از 17.2 درصد به 14.7 درصد دارد.

ولایتی با اشاره به‌اینکه سهمیه تسهیلات روستایی و عشایری این شهرستان 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که 3 میلیارد و 100 میلیون تومان تاکنون ابلاغ‌ شده است؛ یادآور شد: 371 طرح اشتغال‌زایی به ارزش 23 میلیارد و 606 میلیون تومان معرفی‌ شده که 131 طرح با اعتبار 7 میلیارد و 270 میلیون تومان در حال بررسی استانی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان یکی از طرح‌های مهم اشتغال‌زایی در این شهرستان را ایجاد کشتارگاه صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح، 11 میلیارد و 369 میلیون تومان بوده است که می‌تواند برای 340 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کند

ولایتی بابیان این موضوع که در اعتبارات تبصره 18 سهمیه قوچان 77 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که تاکنون 38 میلیارد و 600 میلیون تومان آن ابلاغ‌ شده است؛ گفت: تاکنون 45 طرح به‌مبلغ 17 میلیارد و 200 میلیون تومان معرفی صورت گرفته که 15 طرح در کارگروه استانی در حال بررسی بوده و این طرح‌ها مربوط به‌صنوف مختلف همچون کارخانه‌های لبنی، واحدهای کشاورزی و تولیدی است.

تاکنون 20 درصد مطالبات کارگران آساک دوچرخ پرداخت‌ شده است

وی با یادآوری این مطلب که کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان بعد از مشکلات فراوان و نیمه فعال بودن در اسفند 95 به‌صورت رسمی تعطیل شد؛ بیان کرد: 37 کارگر این واحد تولیدی بلاتکلیف شده بودند که 2 میلیارد و 960 میلیون تومان بابت حقوق و مزایا حین کار و پایان کار از کارخانه طلب داشتند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با اشاره به‌اینکه رأیی به‌نفع کارگران صادر و به‌اجرای احکام دادگستری ارجاع شد؛ تأکید کرد: تاکنون دو مزایده برای پرداخت مطالبات کارگران برگزار و تاکنون 20 درصد از این مطالبات پرداخت‌ شده است و 15 نفر نیز مشمول بازنشستگی شده‌اند که تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود.

ولایتی با تأکید بر اینکه در حال حاضر اعتباری نیز برای این واحد تولیدی در نظر گرفته‌ شده است که در قسط اول پرداختی 37 نفر مشغول به‌کار شده‌اند؛ گفت: قرار است، 30 هزار دوچرخه مونتاژ شده تا از درآمد فروش دوچرخه‌ها سایر خطوط راه‌اندازی شود و تمام کارگران جدید دارای قرارداد بوده و هفته‌ای حقوق دریافت می‌کنند.

سوءمدیریت؛ علت تعطیلی کارخانه کاشی طوس قوچان

وی با یادآوری این موضوع که کارخانه کاشی طوس نیز پس از سه سال رکورد و مشکلات فروش تعطیل شد؛ بیان کرد: پس از تعطیلی، یک سرمایه‌گذار خارجی دستگاه چاپ دیجیتال روی کاشی را در این واحد سرمایه‌گذاری کرد که دارای بازار مناسبی بود، اما مدیران داخلی تجربه کافی نداشته و نتوانستند مدیریت درستی انجام بدهند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان بابیان اینکه اواخر آذر 96 کارخانه تعطیل و کارگران این واحد تولیدی نیز بیکار شدند؛ تصریح کرد: 120 کارگر دادخواست دریافت مطالبات خود را ارائه دادند که پس از صدور رأی کارخانه پلمب شد تا در مرحله اول مزایده محصولات و پس‌ از آن در صورت وصول نشدن مطالبات ماشین‌آلات به‌مزایده گذاشته شود.

ولایتی با تأکید بر اینکه باید اراده قوی در راه‌اندازی این واحد تولیدی و دریافت تسهیلات وجود داشته باشد که مدیران آن قول داده‌اند، در صورت دریافت اعتبار این کارخانه را راه بیندازند؛ یادآور شد: میزان بدهی این واحد تولیدی به‌کارگران 50 میلیارد ریال است و 80 نفر نیز مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول