اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رئیس بهزیستی مهریز خبر داد

اعطای 22 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان مهریزی

رئیس بهزیستی شهرستان مهریز از اعطای 22 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان این شهرستان خبر داد.

اعطای 22 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان مهریزی

علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار فارس در مهریز، با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۹۶ نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی تسهیلات خوداشتغالی ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی اعطاشده است، گفت: خوشبختانه تاکنون این تسهیلات موجب اشتغال بسیاری از مددجویان را فراهم آورده است.

وی افزود: ازآنجایی‌که معلولین، کارایی افراد سالم را ندارند، در بخش صنعت استقبال چندانی برای به‌کارگیری معلولین نشده؛ اما در حال حاضر در کشتارگاه صنعتی مهریز، تعداد ۸ نفر از افراد تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان مشغول به کارشده‌اند.

هنوز برخی ادارت طرح مناسب‌سازی را اجرا نکرده‌اند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای طرح مناسب‌سازی ورودی ادارات این شهرستان، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون جلسات متعددی با کمیته مناسب‌سازی شهرستان و با برخی ادارات و بانک‌ها برای اجرای طرح مناسب‌سازی برگزارشده است و پیشرفت خوبی داشته است.

علیزاده تأکید کرد: اجرای طرح مناسب‌سازی عبور و مرور در معابر و محل‌های تردد می‌تواند تا حد زیادی مشکلات معلولین را کاهش دهد.

این مسئول افزود: بااین‌وجود هنوز برخی از ادارات این طرح را اجرا نکرده یا به‌صورت ناقص اجرا کرده‌اند که این موضوع تردد و عبور و مرور معلولین را با مشکل مواجه کرده است. همچنین بوستان‌ها و پارک‌های این شهرستان نیز برای این گروه هدف مناسب‌سازی نشده و در برخی نقاط نظیر بوستان غربال بیز ورودی برای افراد سالم خم مشکل‌زاست.

سازوکاری برای اجرای طرح مسکن اجتماعی تعریف نشده است

این مسئول در خصوص موضوع مسکن معلولین این شهرستان نیز عنوان کرد: در دولت‌های قبل موضوع مسکن مهر مطرح بود و منازلی ساخته و در اختیار خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر داده شد. در این دولت نیز بحث مسکن اجتماعی مطرح است که هرچند ضوابط آن ارائه‌شده است اما برای اجرای آن سازوکاری تعریف‌نشده است.

وی تصریح کرد: بااین‌وجود طی تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد جانبازان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بهزیستی مقررشده است مبلغ ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به خانواده‌های دو معلول و بیشتر در روستاها از سوی بهزیستی شهرستان اعطا شود و بنیاد مسکن نیز با رصد اراضی اطراف روستاها به متقاضیان، تسهیلات جهت خرید زمین و ساخت منزل مساعدت کند. بااین‌وجود، بنیاد مسکن اعلام کرده است در برخی از روستاها مانند منشاد، خورمیز و بنادک سادات زمینی برای تحویل وجود ندارد.

این مسئول همچنین به عملکرد اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اورژانس در سال ۹۱ باهدف ارائه خدمات تخصصی و به‌روز با به‌کارگیری ۵ نیروی متخصص با مدرک کارشناسی ارشد شروع به کارکرد و تاکنون توانسته است با مداخله در موضوعاتی چون خودکشی و طلاق به افراد در معرض آسیب، خدمات ارائه کند.

به سازش رسیدن 40 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به اورژانس اجتماعی مهریز

علیزاده در خصوص موضوع طرح تحکیم خانواده نیز خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، ۴۷ درصد و در سال ۹۶ نیز حدود ۴۰ درصد از پرونده‌های طلاق که به این اورژانس ارجاع شده به سازش ختم شده است. افراد در معرض آسیب، به‌صورت خود معرف یا با معرفی از سوی برخی از ارگان‌ها به این اورژانس مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز با اشاره به اینکه اصولاً مردم یزد مردمی نوع‌دوست و مهربان هستند و این امر منجر به مهاجرپذیری این استان شده است، گفت: این مهاجرین متأسفانه با انتقال فرهنگ خود و معضلاتی چون اعتیاد، سرقت، درگیری‌های خانوادگی و طلاق، آسیب‌های اجتماعی در یزد را افزایش داده‌اند که در این زمینه باید چاره‌جویی اساسی شود تا این افزایش ادامه‌دار آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی در پایان اظهار داشت: وجود حجم بالایی از مهاجران در مهریز موجب بیکاری بخش قابل‌توجهی از نیروهای بومی این منطقه شده است.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول