اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سابقه پخت نان توسط بشر به 14 هزار سال قبل رسید

در حالی که تا چندی قبل تصور می شد سابقه پخت نان توسط بشر به بیش از 10 هزار سال نمی رسد، حالا مشخص شده اجداد انسان ها در 14400 سال قبل نان پخت می کرده اند.

سابقه پخت نان توسط بشر به 14 هزار سال قبل رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، یافته های باستان شناسای در صحرای سیاه اردن نشان می دهد بشر در 14 هزار سال قبل از اجاق های سنگی برای پختن نان استفاده می کرده است.

تا قبل از دستیابی بشر به فناوری پخت نان، انسان ها برای زنده ماندن و سیر کردن شکم خود از روش هایی مانند جمع آوری غذا و شکار استفاده می کردند. اما رفته رفته بشر با شیوه های پردازش و پخت غذا آشنا شد و به منابعی امن و پایدار برای رفع گرسنگی خود دست یافت.

کشف دو اجاق سنگی در دو ساختمان از بین رفته در منطقه ای موسوم به Shubayqa 1 در اردن و پیدا شدن بقایای دانه های نشاسته پخته تردیدی در زمینه آشنایی بشر با فناوری پخت نان در 14400 سال قبل باقی نگذاشته است.

بررسی ها نشان می دهد که پخت نان در آن زمان تنها با هدف تغذیه صورت نمی گرفته است و احتمالا این کار اهداف  فرهنگی و مذهبی نیز داشته است که تحقیقات برای پی بردن به آن ادامه دارد.

نان یادشده 3500 سال قبل از تولد کشاورزی پخت شده و شاید بتوان نتیجه گرفت که آغاز کشاورزی توسط بشر درزمانی زودتر از آنچه قبلا تصور می شد، آغاز شده است.

در دوساختمان یادشده علاوه بر بقایای مواد غذایی، باقی مانده های موادی مانند گوجه فرنگی، استخوان برخی حیوانات، دانه های خردل وحشی و قطعاتی از سه نوع پنیر مختلف و .... شناسایی شده است.

https://www.independent.co.uk/news/science/archaeology/bread-history-cooking-stone-age-middle-east-archaeology-discovery-a8450276.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول