به گزارش حوزه امام و رهبری خبرگزاری فارس پس از منع صریح و قاطع اجرای سند آموزشی 2030 یونسکو در سال گذشته توسط رهبر معظّم انقلاب و خواست عمومی و فراگیر در کشور از سوی مردم و نخبگان برای ممانعت از اجرای این سند انحرافی، هیأت دولت اجرای این سند را از دستور کار خارج کرد. با این حال، پس از گذشت چند ماه از این واقعه، شواهد و مستنداتی درخصوص اجرای زیرپوستی، نهان و نیز آشکار این سند در نهادهای مختلف وجود دارد. چنانکه رهبر معظّم انقلاب در دیدار اخیر خود با معلّمان در دانشگاه فرهنگیان به این موضوع واکنش نشان داده و فرمودند اجرای این سند بدین معناست که «اختیار مهمترین مسئله کشور در دست دیگران باشد».
طبعاً اجرای دستورالعملها و استانداردهای بینالملی دیکته شده غربی که با هدف جهانیسازی فرهنگ و اندیشه منحط و فرومایۀ لیبرالیسم تدوین شده است؛ در نظام آموزشی کشور که با اهمیت ترین نهاد حاکمیتی جمهوری اسلامی است، چالشی جدی برای ایرانِ اسلامی و به نحوی خلع ید حاکمیت برای سیاست گذاری در عرصه فوق العاده حساس فرهنگ و تعلیم و تربیت و سپردن مدیریت آن به بیگانگان و دشمنان فرهنگ اسلامی ایرانی است.
لذا مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با هدف هوشیار سازی و آگاهی بخشی به مردم، نخبگان و مسئولین نسبت به این توطئه نظام سلطه، به برگزاری سلسله نشستهای علمی در این خصوص اقدام نموده است. در همین راستا، نشستی با عنوان «بررسی ابعاد پیدا و نهان سند 2030» روز یکشنبه(31 تیر 97) در مؤسسه انقلاب اسلامی با حضور جمعی از محققان و صاحب نظران با محورهای زیر برگزار خواهد شد:
- تبیین دیدگاههای حضرت امام و رهبر معظّم انقلاب در خصوص سند 2030 و نظایر آن، توسط مهدی جمشیدی
- مواجهه نظری با سند 2030، توسط حبیب رحیم پور ازغدی
- تعلیم و تربیت در خدمت امپریالیسم، ارائه توسط مجتبی همتی فر
- شواهد و مستندات اجرای سند 2030 در ایران توسط نهادهای رسمی، توسط خانم کبری خزعلی
- زمینه ها و بسترهای غیررسمی پیشبرد سند آموزشی 2030، توسط خانم فاطمه صدر
انتهای پیام/