اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رئیس سازمان حج و زیارت:

برخی محدودیت‌ها برای زائران حج همچنان وجود دارد

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌ها در ایام حج، گفت: این محدودیت‌ها به ویژه اسکان در مدینه و منا نه تنها برای حجاج ایرانی بلکه برای حجاج تمامی کشورها وجود دارد.

برخی محدودیت‌ها برای زائران حج همچنان وجود دارد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت امروز 27 تیرماه در مراسم بدرقه اولین گروه زائران حج 97 اظهار داشت: این سفر معنوی برکات بسیاری دارد که همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی یا بیان اینکه زائران امروز به زیارت مسجدالنبی(ص) مشرف می‌شوند، افزود: زائران وقتی به مدینه رسیدند و به زیارت مشرف شدند دعاهای اولیه خود را برای عموم حجاج قرار دهند تا به سلامت به حج مشرف شده و به سلامت به کشور بازگردند.

محمدی در ادامه اظهار امیدواری کرد که فضای حج تا پایان این سفر معنوی به دور از تشنج و نگرانی باشد و گفت: اصحاب رسانه و مردم دقت کنند که انعکاس اخبار بر اساس اطلاع رسانی دقیق و موثق بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت باشد تا مشکلی ایجاد نشده و از شایعه جلوگیری شود و خانواده‌های جمعی که به حج مشرف می‌شوند با اخبار نادرست نگران نشوند.

وی با بیان اینکه امسال 85 هزار و 200 نفر به حج تمتع مشرف می‌شوند، افزود: زائران مدینه اول از امروز 27 تیرماه تا 19 مردادماه و زائران مدینه دوم از هشتم تا 24 مردادماه صورت می‌گیرد که 19 ایستگاه پروازی نیز وظیفه انتقال حجاج را بر عهدا دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ما تمام تلاش خود را برای رسیدگی به حجاج ایرانی کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: با وجود پیگیری‌ها برخی محدودیت‌ها همچنان وجود دارد که زائران باید آن را درک کنند، به طوری که در مدینه با توجه به وضعیت هتل‌ها و همچنین در منا چادرها محدود هستند و امکان اسکان بهتر نه تنها برای حجاج کشور ما بلکه برای حجاج تمامی کشورها وجود ندارد که مسؤولان و مدیران کاوران‌ها باید زائران را در این زمینه توجیه کنند.

در پایان مراسم نیز با اهدای گل از زائران خانه خدا بدرقه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول