اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

فارس گزارش می‌دهد

پیچیده شدن شمیم معطر رضوی در زیرکوه/ از آرزوهایی به رنگ خادمی تا دوای درد دل‌شکسته‌ها

از پیر تا جوان گرفته تا زن و مرد، پرچم حرم امام مهربانی‌ها را بر روی چشم خود می‌کشند و همراه با اشک‌هایی که از گونه‌هایشان جاری است با معبود و معشوق خود راز و نیاز می‌کنند.

پیچیده شدن شمیم معطر رضوی در زیرکوه/ از آرزوهایی به رنگ خادمی تا دوای درد دل‌شکسته‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خدام رضوی در دومین روز از ورود خود به استان خراسان‌جنوبی به شهرستان زیرکوه رفتند و عاشقان و دلدادگان رضوی با شکوه خاصی از آن‌ها استقبال کردند.

در این مراسم که با استقبال باشکوه مردم همراه بود، خادمان بارگاه منور رضوی با مولودی‌خوانی و مناجات‌خوانی دل‌های عاشقان را راهی حرم امام رئوف کردند، شور و اشتیاق مردم به پرچم متبرک آستان قدس رضوی بسیار وصف‌ناپذیر بود و برای در آغوش گرفتن پرچم حرم رضوی سر از پا نمی‌شناختند.

از پیر تا جوان گرفته تا زن و مرد، پرچم حرم امام مهربانی‌ها را بر روی چشم خود می‌کشند و همراه با اشک‌هایی که از گونه‌هایشان جاری است با معبود و معشوق خود راز و نیاز می‌کنند؛ این جاست که شاعر می‌گوید: « دلم به عشق تو تا آسمان هشتم رفت/ نماز در حَرَمت اهدنا نمی‌خواهد».

آرزویی به رنگ خادمی

در میان جمعیت انبوه وقتی از مهدی که تنها 13 سال سن دارد می‌پرسم بزرگترین آرزویت چیست؟ در یک کلمه می‌گوید: دوست دارم یک روزی خادم امام رضا(ع) شوم.

از درخواست‌های دیگر این نوجوان 13 ساله ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و شفای تمام بیماران است و ادامه می‌دهد: از بزرگترها شنیدم که امام رضا(ع) کرامات بسیار بالایی دارند و تاکنون افراد زیادی با توسل به امام رئوف شفا پیدا کردند لذا شفای تمام بیماران مهم‌ترین خواسته‌ای بود که به محض ورود پرچم امام رضا(ع) بر زبانم جاری شد.

اگر بپذیرند جاروکش حرم امام رضا(ع) می‌شوم

محمدعلی حیدری یکی دیگر از اهالی زیرکوه، خادمی امام رضا(ع) را یکی از افتخارات بزرگ هر مسلمانی دانست و افزود: اگر من را بپذیرند جاروکش حرم امام رضا(ع) می‌شوم.

این شهروند می‌گوید: حتی زنده بودن و نفس کشیدن خود را هم مدیون ائمه اطهار(ع) هستیم و باید تا آخرین لحظه عمر خود در خدمت ائمه اطهار باشیم.

حیدری بیان کرد: در حال حاضر 90 سال سن دارم و سه فرزند دارم که هر کدام از فرزندانم در حرم امام رضا(ع) به صورت افتخاری مشغول به فعالیت هستند.

یکی از خادمان رضوی هم در مورد کرامات امام رضا(ع) بیان کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: «پاره تن من در طوس دفن است» و امام علی(ع) نیز می‌گویند: «هر کسی امام رضا(ع) را زیارت کند انگار که من را زیارت کرده است».

محمود شریعتی‌پور به تبیین یکی از کرامات امام رضا(ع) پرداخت و بیان داشت: یک روزی خانمی در خواب دیده بود که امام رضا(ع) به سراغش می‌رود و چند روز بعد در بیمارستان خدام حرم رضوی به همراه پرچم امام رضا(ع) به دیدار این خانم رفتند.

امام رضا(ع)؛ دوای درد دلشکسته‌ها

آقای رحمانی یکی از اهالی دیگر زیرکوه می‌گوید: اگر کسی بیمار بود و از شفا پیدا کردن خودش ناامید شد برود به پابوس امام رضا(ع) چرا که ایشان طبیب خوبی است و کسی را ناامید برنمی‌گرداند.

وی در ادامه بیان کرد: هر کسی که با دل شکسته به سراغ امام رضا(ع) برود نا امید برنمی‌گردد چرا که ایشان خریدار خوبی برای دل‌های شکسته است.

انسان باید از اخلاق رضوی برخوردار باشد

کارشناس مذهبی که همراه با خدام رضوی به مناطق مختلف استان اعزام شده می‌گوید: انسان‌هایی که عاشق امام رضا(ع) هستند باید دارای اخلاق رضوی باشند.

حجت‌الاسلام سیدعلی اسدی با اشاره به اینکه مردم ایران به ساحت مقدس امام رضا(ع) ارادت خاصی دارند اما این عشق و علاقه نیز ابعاد مختلفی دارد، مطرح کرد: باید دقت کرد که اعتقادات و اخلاقیات در بین مردم به صورت کاریکاتوری رشد نکند چرا که برخی نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند اما احترام به والدین را فراموش کرده‌اند.

وی داشتن بصیرت را یکی از ابزارهای مهم در دین دانست و ادامه داد: اگر مردم بصیرت در دین نداشته باشند حتی امام علی(ع) نمی‌توانند کاری انجام دهند و خانه‌نشین می‌شوند.

پابوسی امام رضا(ع) فقیر و غنی ندارد

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه اخلاق انسان‌ها باید دارای رنگ و بوی رضوی باشد، افزود: متأسفانه بسیاری این اخلاق رضوی را ندارند و به حریم والدین احترام نمی‌گذارند.

اسدی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی به معنای شناخت امام رضا(ع) و پیاده کردن سیره رضوی است، گفت: پابوسی امام رضا(ع) فقیر و غنی ندارد هر کسی که با دل شکسته آمد امام رئوف او را قبول می‌کند.

انتهای پیام/69039/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول