اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:

حق‌آبه محیط زیستی اولویت دوم است/ مخالف استفاده از پساب در کشاورزی هستیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ما مخالفت خود را برای استفاده پساب در کشاورزی اعلام کردیم، ما مجوزی برای استفاده از پساب برای کشاورزی ندادیم.

حق‌آبه محیط زیستی اولویت دوم است/ مخالف استفاده از پساب در کشاورزی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رحمان دانیالی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص بحران آب و مشکلات کم‌آبی اظهار کرد: آب منطقه‌ای روی کیفیت آب اشاره می‌کند و در این خصوص اقدامات خوبی انجام می‌دهد، کمیت آب که نداریم و اگر کیفیت هم نداشته باشیم بدا به حالمان خواهد بود.

وی با بیان این‌که بعد از آب شرب، حق‌آبه زیست محیطی اولویت دوم است، افزود: اما این باور و قانون در استان اصفهان وجود ندارد، اگر مسؤولان اجرایی علمی نسبت به این موضوع توجه نداشته باشند منجر به فاجعه خواهد شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، حق‌آبه تالاب‌های کشور را تأمین می‌کند، طی سال‌های مختلف اوضاع سد زاینده‌رود به این نابه‌سامانی نبود اما چون به حق‌آبه زیست محیطی توجه نداشتیم به چنین مشکلی برخوردیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در همکاری با دانشگاه شهرکرد تحقیقاتی انجام داده است که در بازه‌های مختلف چه میزان آب برای تالاب گاوخونی باید رهاسازی شود و باید بگویم هنوز تالاب گاوخونی به مرحله بحرانی نرسیده است.

دانیالی تصریح کرد: اگر تالاب گاوخونی به مرحله بحران برسد یک کانون خطر بسیار بزرگ ایجاد می‌کند که برای کشور مشکل‌سازی می‌کند، آب ورودی به فاضلاب یکسان نیست و ممکن است ورود پساب برخی صنایع، سیستم تصفیه‌خانه را بهم بریزد.

وی با بیان این‌که پساب باید با یک کیفیت ثابت تحویل شود، مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بررسی کند که این آب پساب تصفیه‌شده با کیفیت برای مصرف انسانی مناسب است یا برای مصرف کشاورزی مناسب خواهد بود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پایان گفت: ما مخالفت خود را برای استفاده پساب در کشاورزی اعلام کردیم، ما مجوزی برای استفاده از پساب برای کشاورزی ندادیم و تنها برای بیابان‌زدایی، استفاده در صنایع و آبیاری فضای سبز غیرمثمر، مجوز استفاده از پساب داده شده است.

انتهای پیام/63087/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول