اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

18 شهر چهارمحال و بختیاری بافت فرسوده دارند/تخصیص اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های اراضی هدف بازآفرینی شهری

در ستاد بازآفرینی شهری پایدار چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تشکیل شد مباحث گوناگونی پیرامون مشکلات بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان بیان شد.

18 شهر چهارمحال و بختیاری بافت فرسوده دارند/تخصیص اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های اراضی هدف بازآفرینی شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستاد بازآفرینی شهری پایدار چهارمحال و بختیاری ظهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و اعضای این ستاد در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای این ستاد داریوش حسینی گفت: 18 شهر چهارمحال و بختیاری با مساحت یک هزار و 92 هکتار دارای بافت فرسوده هستند و تاکنون مطالعات 6 شهر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در محله‌های قدیمی شهرکرد شناسایی شده و تعدادی از بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌ها یا این اداره‌کل تملک شده است، افزود: سطح زیادی از این استان مشمول سکونتگاه‌های غیررسمی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه سه محله مهدیه، اشکفتک و چالشتر در شهرکرد، محله‌ای در نقنه و محله صادقیه در بروجن و محلات حاجی‌آباد، شیرانی و خاردان در لردگان واجد شرایط سکونتگاه‌های غیرمجاز هستند، ادامه داد: وسعت سه محله واقع در مرکز استان 350 هکتار است که پروژه‌هایی همچون ایجاد فضای سبز و... در محله مهدیه، ساخت فضای درمانگاهی در اشکفتک و ساخت کلینیک تخصصی در چالشتر برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

در ادامه ستاد بازآفرینی شهری پایدار چهارمحال و بختیاری اقبال عباسی گفت: لازم است نشستی با حضور اعضای نظام مهندسی، شهرداران و فعالان حوزه عمران و ساختمان این استان تشکیل و در آن برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار تبیین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: لیستی از زمین‌های در اختیار دستگاه‌های دولتی در شهرهای هدف برنامه بازآفرینی شهری پایدار تهیه و در نشست ذکر شده طرح شود.

وی عنوان کرد: شهرداران برای زمین‌های دستگاه‌های دولتی که در بافت‌های فرسوده واقع شده‌اند طرح‌های مناسب ارائه و سپس آن را جهت بهره‌برداری در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و برای تأمین زیرساخت‌های لازم در این زمین‌ها از اعتبارات سال 97 استانی پیش‌بینی شود.

عباسی تصریح کرد: در صورتی که شهرداری‌ها در محله‌های مشمول برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار عوارض دریافت نکنند تا طرح‌های این برنامه در این مناطق به‌درستی اجرا شود از محل اعتبارات فنی و اعتباری یا از محل‌های دیگر این عوارض به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد بعد از برگزاری ستاد بازآفرینی شهری پایدار اعضای ستاد به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی در محل احداث کلینیک تخصصی چالشتر حضور پیدا کرده و کلنگ آغاز به کار آن را بر زمین زدند.

این کلینیک تخصصی در زمینی به مساحت 750 متر مربع، با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون تومان و در مدت یک سال ساخته می‌شود.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول