اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با دبیر کل مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان

وزیر خارجه قزاقستان به طور جداگانه با دبیر کل مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان و رئیس آکادمی بین‌المللی ترک دیدار کرد.

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با دبیر کل مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «کایرات عبدالرحمان‌اف» وزیر امور خارجه قزاقستان با «آلتینبیک مامایوسف‌اف» دبیر کل مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان و «دارخان قیدیرعلی» رئیس آکادمی بین المللی ترک به طور جداگانه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالرحمان‌اف در این دیدار با مامایس‌اف‌ بر ضرورت ایجاد همکاری مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان با سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل، مجمع پارلمانی شورای اروپا، مجمع پارلمان سازمان امینت و همکاری اروپا تاکید کرد.

مامایوسف‌اف در نوبه خود در خصوص فعالیت کنونی مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان و همچنین برنامه ها در زمینه جشن دهمین سالگرد ایجاد این سازمان، بویژه روند آمادگی به دهمین اجلاس مجمع مذکور که پائیز سال جاری در ترکیه برگزار می شود، مذاکراتی را صورت داد.

وی گفت: دبیرخانه این سازمان به طور فعال مشغول هماهنگ‌سازی قوانین کشورهای عضو آن است و این مهم در نوبه خود باید به همگرایی بیشتر جهان ترک کمک کند.

مامایسف‌اف در ادامه قزاقستان را مبتکر اصلی ایده همگرایی مردم ترک‌زبان خوانده در این راستا از «آستانه» به عنوان افتخار جهان ترک نام برد.

در جریان ملاقات وزیر خارجه قزاقستان با رئیس آکادمی بین المللی ترک مسائل مربوط به گسترش بیشتر تحقیقات در زمینه ترکولوژی و تاریخ کلی مردم ترک بررسی شد.

طرفین ضمن این دیدار بر اهمیت تسریع روند تکمیل نهادینه‌سازی آکادمی مذکور تاکید کردند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول