اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

اختصاص 67/5 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت در خوزستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به منظور راه اندازی نسل پنجم در مناطق مختلف استان خوزستان 67/5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

اختصاص 67/5 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، چهار طرح مخابراتی در شهرهای شمالی خوزستان امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان باغملک به بهره‌برداری رسید.

این چهار طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد تومان است و شامل تامین ارتباط روستاهای شمال استان خوزستان (USO)  با اعتبار 20 میلیارد تومان، نوسازی و توسعه سایت‌های همراه اول با اعتبار 67.5 میلیارد تومان، ایجاد سایت‌های جدید همراه اول با اعتبار 4.5 میلیارد تومان و نوسازی و بازسازی سیستم‌های انتقال و دیتا با اعتبار 96 میلیارد تومان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری باغملک با اشاره به اختصاص  مبلغ 20 میلیارد تومان  به‌منظور توسعه ارتباطی  95 روستای شمال استان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که درزمینه زیرساخت روستاهای شمال استان وجود داشت، تعداد روستاهایی که تحت پوشش ارتباطات قرار گرفتند، به 264 روستا رسید که اغلب در مناطق صعب‌العبور قرار دارند.

وی گفت: در برخی از مناطق راه انداری سایت‌های جدید ارتباطی یک نیاز اساسی بود به همین دلیل در قالب یک پروژه اپراتور همراه اول با اعتبار 4.5 میلیارد تومان راه‌اندازی و وارد مدار شد.

آذری جهرمی افزود: در کنار پروژه راه‌اندازی اپراتور همراه اول در مناطق شمالی استان در زمینه سیستم ارتقاء تکنولوژی نیز پروژه مصوب کردیم و نسل 4G با اعتبار 2.5 میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه کلیه مناطق جنوبی خوزستان تحت پوشش نسل سوم و چهارم اینترنت هستند، بیان کرد: تعداد 21 سایت برای نسل دوم، تعداد 43 سایت برای نسل چهارم و 55 سایت برای نسل پنجم در نظر گرفتیم.

آذری جهرمی گفت: به‌منظور راه‌اندازی نسل پنجم در مناطق مختلف استان خوزستان 67.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در خوزستان نزدیک به 67 درصد روستاها ارتباط مخابراتی مناسب دارند، عنوان کرد: تلاش داریم تا 33 درصد از روستاهای باقی مانده را نیز انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در کشور و استان، مسائل و مشکلات مختلفی وجود دارد که ممکن است نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: در کنار این مسائل باید پیشرفته‌های کشور در حوزه راه، انرژی، ارتباطات، برق  و غیره را نیز ببینم.

انتهای پیام/72032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول