اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

مدیر کانون دختران آسمان بشاگرد خبر داد

کانون دختران آسمان به دنبال توانمندسازی بانوان بشاگردی

مدیر کانون تابستانی دختران آسمان گفت: کسب مهارت‌های زندگی و توانمندسازی بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و مهم‌تر از همه دینی ازجمله اهداف برگزاری این کانون تابستانی است.

کانون دختران آسمان به دنبال توانمندسازی بانوان بشاگردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، شهرستان بشاگرد واقع در جنوب شرق استان هرمزگان، یکی از مراکز اصلی برگزاری کلاس‌های متنوع جهادی در قالب کانون‌های تابستانی است.

این کلاس‌ها به همت نیروی‌های توانگر بومی و با استفاده از اساتید قدر بین‌المللی و با حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) هر ساله برگزار می‌شود.
یکی از نکات مهم با توجه به نبود سرگرمی مناسب برای بانوان این شهرستان، ظرفیت‌های بالای این کانون‌ها با استفاده از کلاس‌های متنوع در جهت بالا بردن سطح دانش و ایجاد مکانی مناسب برای اوقات فراغت دختران این منطقه است.
این کلاس‌ها در هر سه بخش بشاگرد برگزار شده و استقبال بالای بانوان بشاگردی، موقعیت مناسبی برای انتقال مطالب و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی در میان بانوان بشاگردی را فراهم می‌کند.

در ادامه گفت‌وگویی خواهیم داشت با مدیر کانون دختران آسمان و یکی از اصلی ترین عناصر برگزاری کانون ها تابستانی در بشاگرد.
فارس: خودتان را معرفی کنید؟
کلثوم آلاد هستم؛ تحصیلات سطح 3 حوزه علمیه رشته تاریخ اسلام را دارم، افتخار، استاد و معاونت سابق فرهنگی تربیتی حوزه علمیه حضرت زینب کبری(س) را داشته و اکنون مدیر مجتمع‌های دخترانه فاطمه‌الزهرا (س) و کوثر خمینی شهر بشاگرد را دارم، از دیگر افتخارات بنده، 10 سال روایتگری در مناطق عملیاتی جنوب و خادمیاری حرم امام رضا (ع) است.

فارس: این کانون‌ها از چه زمانی آغاز به کار کرده‌اند؟
حدود 14 سال پیش که بنده در مدرسه دخترانه خمینی شهر بشاگرد، مقطع پیش دانشگاهی را به پایان رسانده بودم، فعالیت‌های کانون از همان زمان آغاز و بنده هم در کادر فرهنگی آن حضور داشتم.

فارس: در خصوص کانونی که این تابستان برگزار کرده‌اید، توضیح دهید؟
در تابستان سال جاری کانون دختران آسمانی و سربازان ولایت از 20 تیر ماه الی یکم مرداد ادامه دارد که ویژه دانش‌آموزان دختر اول و دوم متوسطه است.
کسب مهارت‌های زندگی و توانمندسازی بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و مهمتر از همه دینی از جمله اهداف برگزاری این کانون تابستانی است.

فارس: چه آموزش‌هایی در این کانون ارائه می‌دهید؟
آموزش‌های این دوره بسیار متنوع بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان آموزش قرآن، مباحث تربیتی بصیرتی، نجوم، الکترونیک، شعر، نویسندگی، خبرنگاری، نقاشی و ورزش اشاره کرد.

فارس: آموزش‌های شما تا چه اندازه‌ای کاربردی است؟

بستگی به خود دانش‌آموزان دارد که هر کدام از این فرصت چه استفاده‌ای می‌کنند، البته ناگفته نماند طبق نظرسنجی که از اساتید گرفته شده، بانوان شرکت‌کننده اشتیاق علاقه ویژه‌ای از خود نشان داده و از استعداد بالایی برخورداراند که در سطح کشور کم نظیر است و همین عامل باعث جذب اساتید بین‌المللی و بنام کشور در این کلاس‌ها و ارائه تجربیاتشان به دانش‌آموزان شده که قطعاً باعث پیشرفت آنها می‌شود.

فارس: از ظرفیت مربی‌های بومی به چه اندازه استفاده کرده‌اید؟
بشاگرد امروز با دهه‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد و این منطقه اکنون سرشار از استعدادهایی است که توان رقابت با اساتید کلان شهرها را از نظر اطلاعاتی دارند؛ این کانون تابستانی در دو مرحله برگزار شد، مرحله اول 100 درصد از نیروهای بومی استفاده شد و فقط در مرحله دوم و در انجمن ادبی از مربیان غیربومی استفاده شده است.

فارس: یکی از کلاس‌های این کانون در زمینه آموزش تولیدات صنایع دستی و لوازم تزئینات منزل است، آیا برای فروش تولیدات برنامه‌ای دارید؟
با توجه به اینکه هزینه‌های این کلاس‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده، تولیدات این کارگاه‌ها به عنوان نمونه به این اداره واگذار می‌شود، اما این آموزش‌ها موقعیت مناسبی برای بانوان است که با به کار بستن آنها بتوانند در منزل، برای خود درآمدی داشته باشند، همچنین سازمان‌های ذی‌ربط و مؤسسات خیریه می‌توانند با حمایت از این کانون و برگزاری نمایشگاه‌های فروش این محصولات، باعث معرفی و ایجاد کسب و کار برای بانوان شوند.

فارس: برای سایر کلاس‌های برگزار شده چه برنامه‌ای دارید؟

در رشته‌های نجوم و الکترونیک در سال جاری دانش‌آموزانی برای شرکت در المپیاد داریم و همچنین در زمینه کارگاه‌های نویسندگی، شعر، خبرنگاری و ... برنامه‌های بلند مدتی داریم که به لطف خدا در آینده شاهد فرهیختگانی در این زمینه‌ها در سطح بشاگرد خواهیم بود.

فارس: در زمینه فرهنگی چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟
فضاسازی محیطی متناسب با فرهنگ ناب اسلامی، برگزاری محفل شهدا با حضور راویان جنگ تحمیلی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و برگزاری مسابقات متنوع از جمله فعالیت‌های فرهنگی این دوره از کلاس‌ها است.

فارس: چه نهادهایی در این راه شما را یاری کرده‌اند؟
کمیته امداد امام خمینی (ره) در طی سال‌های اخیر مهمترین حامی این گونه برنامه‌ها در سطح شهرستان بوده است و همچنین مؤسسه جهادی صهبا و نهاد کتاب خانه استان از جمله همراهان ما برای برگزاری این کانون تابستانه بوده‌اند.

فارس: سخن پایانی؟
بشاگرد سرشار از استعدادهایی است که گرد محرومیت بر چهره آنها نشسته و ما امیدواریم با شناسایی این استعدادها و به کارگیری آنها، بشاگرد و فرهیختگانش را به ایران معرفی کنیم.

انتهای پیام/ح3421

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول