اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

فارس گزارش می دهد

استعداد عجیب دختر قمی/خواندن برعکس جملات به 4 زبان

یاسمن هدایتی دختر نوجوان قمی است که قادر است کلمات، جملات، اشعار و اخبار را به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی و انگلیسی به صورت وارونه و بدون وقفه از انتها به ابتدا بخواند.

استعداد عجیب دختر قمی/خواندن برعکس جملات به 4 زبان

خبرگزاری فارس-مریم مرادی گنجه: یاسمن هدایتی دختر نوجوان قمی است که می‌تواند به‌صورت سریع تمام کلملت و جملاتی که به وی گفته می‌شود را به صورت معکوس از انتها به ابتدا بخواند.

مادر یاسمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از حدود 7 سالگی متوجه شدم دخترم کلماتی که به او می‌گویم را به صورت سریع برعکس تکرار می‌کند.

وی گفت: یاسمن در هیچ کلاس و دوره خاصی شرکت نکرده و هیچ تمرین خاصی نداشته است.

یاسمن هدایتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اوایل این کار برایم تفریح حساب می‌شد تا این که متوجه شدم قادر هستم حتی جملات را هم به صورت سریع معکوس و بیان کنم و پس از آن علاوه بر فارسی روی زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی هم کار کردم.

وی گفت: پس از آن که متوجه شدم افراد کمی قادر به این کار هستند سعی کردم استعداد خودم را تقویت کنم و در حال حاضر روی زبان‌های فرانسه، ایتالیایی و آلمانی نیز کار می‌کنم.

یاسمن که کلاس هشتم و جز شاگردان ممتاز است خاطر نشان کرد: این مهارت من هیچ مشکلی برای درس خواندن من به وجود نیاورده است و حتی موجب شده است سرعت عمل من در خواندن و به خاطر سپردن کلمات بیشتر شود هر چند که گاهی برای تفریح درس‌ها را هم از انتها به ابتدا برای خودم می‌خوانم.

وی اظهار کرد: اوایل این کار برایم فقط یک کنجکاوی محسوب می‌شد اما بعد از آن متوجه شدم که قادر هستم حتی جملات طولانی را نیز بدون وقفه بیان کنم و در حال حاضر علاوه براین که می‌توانم جملات زبان‌های فارسی و انگلیسی و عربی و ترکی را بیان کنم روی سه زبان دیگر نیز در حال تمرین هستم.

وی خاطر نشان کرد: برای این استعداد هیچ گونه کلاس و دوره خاصی نگذرانده ام و مشوق اصلی من در این کار تنها مادرم بوده است.

 

 

انتهای پیام/2258*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول