اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فرهاد فخرالدینی:

«شبی با فخر موسیقی ایران» این کنسرت نتیجه 50 سال فعالیتم در موسیقی است

فرهاد فخرالدینی درباره کنسرتش در روزهای 11 و 12 مرداد گفت: «شبی با فخر موسیقی ایران» نتیجه 50 سال فعالیت من در حوزه موسیقی است و امیدوارم اجرای خوبی از آب دربیاید.

«شبی با فخر موسیقی ایران» این کنسرت نتیجه 50 سال فعالیتم در موسیقی است

به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد فخرالدینی در نخستین اظهاراتش درباره کنسرت  11 و 12 مرداد «شبی با فخر موسیقی ایران» در تالار وحدت با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر، گفت: چندی پیش از اجراهای ارکستر فرهنگ و هنر که وابسته به مرکز علم و کاربردی واحد 46 تهران است دیدن کردم. اجرای نخست شان با هنرمند خوب آذربایجانی «رامیز قلی‌اف» و اجرای بعدی نیز با محمد معتمدی که اجراهای قابل توجه و خوبی بود. این ارکستر بوسیله شهرام توکلی و علی اکبر قربانی هدایت می‌شود و سرکار خانم «سوسن تقی‌پور» مدیریت آنرا بر عهده دارند. فعالیت‌های این ارکستر را خوب و قابل توجه دیدم. جوانانی بودند که انگیزه و انرژی خوبی برای اجرا داشتند.

وی افزود: دوستان خوبم آقای قربانی و توکلی خواهان همکاری من با ارکستر بودند و خانم تقی چور هم امکاناتی را فراهم آوردند تا من بتوانم در این اجرا با ارکستر فرهنگ و هنر همکاری کنم. برای این کنسرت رپرتواری که تدارک دیده شده است همه از آثار من است که از 50 سال پیش تاکنون ساخته شده است.

فخرالدینی درباره جزئیات بیشتر درباره این کنسرت نیز گفت: آثاری چون «سوئیت همایون» که آنرا پنجاه سال پیش ساختم را بعنوان قطعه نخست در این کنسرت اجرا خواهیم کرد. قطعه دوم اثری‌ست تحت عنوان «برای دخترم» که به یاد دختری که درسال‌های دور از دست دادمش، ساخته‌ام. شعر این اثر از فریدون مشیری است که آنرا برای دختر خودش «بهار مشیری» سروده بود. این اثر را در سال 53 تولید کردم. قطعه موج با شعری از فریدون مشیری، سوئیت ساوالان، سوئیت ابن سینا، آهنگ اشتیاق با شعری از فریدون مشیری و «درد گنگ» با شعری از ابتهاج، به یاد جوانی، خلیج فارس، بهار می‌شود، سرود بهار و... از دیگر آثاری ست که قرار است در این کنسرت اجرا شوند.

این هنرمند با سابقه در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: امیدوارم که برنامه جامع و خوبی باشد. بعد از چند سال وقفه روی صحنه می‌آیم و امیدوارم هنردوستان بیایند واین برنامه را ببینید و می‌دانم که قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت. ارکستر و گروه با شور و اشتیاق مشغول تمرین‌اند وامیدوارم اجرای خوبی از آب دربیاید، این کنسرت نتیجه 50 سال فعالیت من در حوزه موسیقی است. زمانی که رهبر ارکستر رادیو تلویریون ایران بودم، زمانی که رهبر ارکستر موسیقی ملی بودم. این قطعاتی که در کنسرت پیش رو اجرا خواهند شد. مشتاقانه انتظار دیدار مردم هستم که وقتی برمیگردم چهره زیبای آنها را در سالن وحدت ببینم و لذت ببرم.

وحید تاج و مجتبی عسکری به عنوان خواننده در این کنسرت حضور دارند و شهرام توکلی و علی اکبر قربانی نیز رهبران ثابت این ارکستر هستند.

کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر 11 و 12 مرداد با حضور «فرهاد فخرالدینی» به عنوان رهبر مهمان ارکستر در تالار وحدت و به تهیه کنندگی سوسن تقی‌پور (مدیر مرکز علمی کاربردی واحد 46) برگزار خواهد شد و بلیت فروشی این اجرا در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول