اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیر کل تعاون اصفهان اعلام کرد

وضعیت حاد اشتغال در استان اصفهان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مشکل اشتغال استان را حاد دانست و گفت: نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان خانم‌ 30 درصد و در فارغ‌التحصیلان آقا 20 درصد افزایش داشته است.

وضعیت حاد اشتغال در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محسن نیرومند عصر امروز در نشست رسیدگی به مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغال‌زایی اظهار کرد: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات  فراگیر و پایدار روستایی به استان اصفهان اختصاص داده شده است که  20 میلیارد تومان برای بخش  فراگیر روستایی و حدود 60 میلیارد تومان در بخش  پایدار روستایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به این‌که کارگروه اشتغال گلپایگان دو برابر متوسطه استان کار انجام داده است، گفت: کارگروه اشتغال وظیفه خود را به خوبی انجام داده و توانسته 105 درصد اعتبارت را جذب کند.

وی با بیان اینکه پول مشکل اشتغال را برطرف نمی‌کند و تنها به سمت اشتغال ترغیب می‌کند، افزود:سیاست اشتغال‌زایی این‌ است که راهکار سرمایه‌گذاری را شناسایی کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طرح تکاپو که در قالب رسته بود مورد اعتراض شهرستان‌ها قرار گرفت چرا که رسته‌ها، استانی تعریف شده بود و در شهرستان‌ها جواب‌گو نبود و به همین دلیل رسته‌ها باید برای هر شهرستان به صورت جداگانه تعریف می‌شد.

نیرومند مشکل اشتغال استان را حاد دانست و ادامه داد: نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان خانم‌ 30 درصد و در فارغ‌التحصیلان آقا 20 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان 22 دستگاه مکلف ایجاد اشتغال هستند، بیان کرد: مرکز فنآوری اطلاعات با ایجاد مراکز آی‌تی در روستاها اشتغال‌زایی کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طبق مصوبه جدید، کارگروه اشتغال باید داوطلبان دریافت تسهیلات تا سقف 250 میلیون را به بانک‌ها و بیشتر از 250 میلیون تومان را به کارگروه اشتغال استان معرفی کند.

نیرومند اظهار کرد: در استان اصفهان 3.6 دهم درصد به صورت اقساطی و 9 درصد به صورت کامل تسهیلات پرداخت شده است، 3 درصد قرار داد منعقد شده، 9 درصد در بانک‌ها مصوب شده و 11 درصد در شعب بانک‌ها در دست بررسی و 64 درصد معوق مانده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نرخ بیکاری در بین افراد بی‌سواد استان را  9 درصد اعلام و تأکید کرد: بیش از  10 هزار نفر تحصیل کرده در شهرستان هستندکه حدود شش هزار نفر شاغل، بیش از  سه هزار نفر غیر فعال و یک هزار و 462 نفر بیکار هستند.

انتهای پیام/63071/آ

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول