اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام آقاتهرانی مطرح کرد

مردم فقر را تحمل می‌کنند اما کج‌روی مسؤولان را نه

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم ما ثابت کرده‌اند که با شرایط سخت و فقر سازگار هستند، اما در برابر کج‌روی‌ها و اشرافی‌گری‌های مسؤولان و اطرافیانشان سکوت نمی‌کنند.

مردم فقر را تحمل می‌کنند اما کج‌روی مسؤولان را نه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی آقاتهرانی در هشتمین جلسه از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در مهدیه مصلی شهرکرد با اشاره به لزوم خودسازی برای ایستادگی در مقابل نیروهای استکباری جهان، گفت: ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها کار هرکسی نیست و مسؤولان بایستی با خودسازی این مسئله را در خود تقویت کنند تا در برابر این قدرت‌ها از خود وادادگی نشان ندهند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: همنشین بر روی انسان تأثیرات بسیاری دارد و اگر همنشین خراب شد، آینده ما نیز خراب می‌شود و این موضوع در روایات اسلامی و نظریه‌های روانشناسی اثبات شده است.

وی در ادامه با اشاره به دروغگویی برخی از مسؤولان در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از گرفتن پست، خاطرنشان کرد: برخی دروغ گفتن در زمان انتخابات را جایز می‌دانند و حتی شاهد بودیم که یکی از رؤسای جمهور در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود که دین مردم به ما ارتباطی ندارد؛ حال این سؤال مطرح می‌شود که تفاوت رئیس جمهور یک کشور اسلامی با رئیس جمهور کشور غربی در چیست؟

 

وجود تفکر سکولاریسم در بین برخی دولتمردان

آقاتهرانی اضافه کرد: این نوع تفکر، تفکر سکولاریسم است و شاهد هستیم در بین برخی از مسؤولان نفوذ پیدا کرده است؛ درحالیکه مسؤولان مملکت اسلامی بایستی با نیت خدایی و برای رضای خداوند به مردم خدمت کنند.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتقاداتی که به نحوه عملکرد مسؤولان در کشور مطرح است، گفت: امروز شاهدیم تمامی احزاب سیاسی و مردم به عملکرد و سستی دولتمردان انتقاد دارند، اما این انتقادات باید در مسیر درست خود مطرح شود، تا دشمنان از این اختلافات سوءاستفاده نکنند.

وی با تأکید بر نقدپذیری مسؤولان، اظهار کرد: رابطه انقلابی بودن و اخلاق یک رابطه صحیح است و دولتمردان و کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند بایستی شاخصه‌هایی از جمله نظم، مردمی بودن، عمل به وعده‌ها، نداشتن زندگی اشرافی، فهمیدن درد مردم و مردمی بودن را داشته باشند تا بتوان به آن‌ها انقلابی بودن را نسبت داد.

آقاتهرانی افزود: مردم ما ثابت کرده‌اند که با شرایط سخت و فقر سازگار هستند، اما در برابر کج‌روی‌ها و اشرافی‌گری‌های مسؤولان و اطرافیانشان سکوت نمی‌کنند، بنابراین مسؤولان بایستی همانند ضعیف‌ترین اقشار جامعه زندگی کنند.

فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: وجود یک یا دو نیروی انقلابی در بدنه دولت کفایت نمی‌کند و ما اگر می‌خواهیم در تمامی عرصه‌ها موفق باشیم نیازمندیم تمامی دولتمردان و جامعه ما انقلابی باشند.

وی در پایان گفت: متأسفانه شاهدیم برخی از تغییر مدیریت‌ها باعث تعدیل نیروی 95 درصدی در یکی از استانداری‌های کشور شده است که می‌طلبد عوارض تعدیل نیرو در ادارات و سایر مراکز سنجیده شود، زیرا از دست دادن شغل و بیکاری یکی از مهم‌ترین چالش‌ها است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول