اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

کرمانشاه روی نوار ویبره است

وقوع 9 پس‌لرزه بیشتر از 3 ریشتری شب گذشته در تازه‌آباد

مرکز تازه‌آباد شهرستان ثلاث باباجانی از ساعت 23 شب گذشته تا هفت صبح امروز شاهد 9 پس‌لرزه بیشتر از سه ریشتر بوده است‌.

وقوع 9 پس‌لرزه بیشتر از 3 ریشتری شب گذشته در تازه‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت 14:37 دقیقه روز گذشته روستای دشت‌لیل تازه‌آباد شهرستان ثلاث‌باباجانی را لرزاند، عمق زمین‌لرزه هشت کیلومتری زمین گزارش شد.

این زمین‌لرزه علاوه بر استان کرمانشاه در استان‌های ایلام، کردستان و همدان نیز احساس شد.

پس از وقوع این زمین لرزه علاوه بر گروه‌های امدادی مردمی، نیروهایی از گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین(ع) سپاه پاسداران، تیپ 35 تکاور و لشگر 81 زرهی ارتش کرمانشاه به منطقه اعزام شدند و جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار و مسؤولان استانی تشکیل و در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شد.

پنج تیم از بنیاد مسکن در شهر و 20 تیم در روستاهای منطقه، آخرین وضعیت تخریب‌ها را بررسی کردند که براساس ارزیابی انجام شده، 54 واحد در شهر تخریب و‌ 951 واحد نیز در 43 روستای تحت تاثیر این زلزله از 20 تا 100‌درصد تخریب شدند.

علاوه بر حضور عوامل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، 16 تیم امدادی هلال احمر نیز خود را به منطقه رساند.

به گفته استاندار کرمانشاه‌، در این حادثه تلفات جانی نداشتیم، ولی خسارتی به واحدهای مسکونی روستایی و شهری وارد شده است.

هوشنگ بازوند به مصدوم شدن 247 نفر اشاره و بیان کرد: بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا تنها هشت نفر در بیمارستان‌های ثلاث بابا‌جانی، جوانرود و طالقانی کرمانشاه بستری هستند.

وی با تقدیر و تشکر از خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسانی، گفت: خدمات لازم ارائه شده، از لحاظ بهداشت، آب و برق مشکلی در منطقه نیست و آب 2 روستایی که دچار کدورت شده به وسیله آبرسانی سیار در حال تامین است و بزدوی این مشکل نیز برطرف می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آمار خسارت‌های این زلزله به خسارت‌های زلزله آبان‌ماه کرمانشاه اضافه می‌شود، تصریح کرد: لیست جدید از میزان خسارت‌ها به هیأت دولت ارسال می‌شود.

براساس این گزارش، گردنه سید‌طاهر 20 کیلومتری ثلاث باباجانی که براثر زلزله روز گذشته و ریزش کوه مسدود شده بود به همت عوامل راهداری استان کرمانشاه بازگشایی شده است.

پس از زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته، تازه‌آباد کرمانشاه تا‌کنون 63 بار لرزیده است.

براساس مرکز لرزه‌نگاری کشور، از ساعت 23 شب گذشته تا هفت صبح امروز مرکز تازه‌آباد شهرستان ثلاث باباجانی شاهد 9 پس‌لرزه بیشتر از سه ریشتر بوده است‌.

از این تعداد پس‌لرزه 2 پس‌لرزه نسبتا شدید 4.2 و 4.5 ریشتری به وقوع پیوسته است.

وقوع پس‌لرزه‌های نسبتا شدید شب گذشته آرامش را از مردم غرب استان کرمانشاه همچنان گرفته، براساس گزارشات مردمی، زلزله‌ شب گذشته در تازه‌آباد و منطقه اورامانات دست‌بردار نبود و مردم از ترس زلزله بیرون خوابیدند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول