اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

دبیر انجمن شعر رضوی عنوان کرد

شکوفایی استعداد جوانان در ذیل برگزاری عصر شعرهای رضوی

دبیر انجمن شعر رضوی همدان گفت: برگزاری عصر شعر ضمن ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت، هدایت و شکوفایی استعداد جوانان را مد نظر دارد.

شکوفایی استعداد جوانان در ذیل برگزاری عصر شعرهای رضوی

سید عباس صدرالدینی امروز در حاشیه مراسم عصر شعر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از مجاری زنده کردن فرهنگ اهل‌بیت(ع) برگزاری همین‌گونه مراسم و محافل است چون خود اهل بیت(ع) به شعرا توجه داشته‌اند و خود امام رضا(ع) نسبت به دعبل آن‌ قدر توجه داشته‌اند که دو بیت شعر بر همان اوزان به ابیات وی اضافه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات این مجالس شناسایی استعدادهای پنهان است، ادامه داد: بعد از شناسایی، فرصت هدایت و شکوفایی استعداد از طریق برگزاری این‌گونه مراسم فراهم می‌شود که هم جرأت شعرخوانی را در نوپایان افزایش می‌دهد و هم ضمن تکریم پیشکسوتان تجارب آنها در اختیار جوان‌ترها قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن شعر رضوی بیان کرد: انجمن شعر رضوی بنابر حیطه رسالت ذاتی خود در گرامیداشت دهه کرامت و پیشواز ایام ولادت شمس‌الشموس برگزاری این مراسم را در دستور کار قرار داد.

وی متذکر شد: وضعیت شعر آیینی در استان همدان روند رو به ارتقا و بالاتر از متوسطی را دارد و این هشتمین جلسه انجمن شعر رضوی است که هر 15 روز یک بار برگزار می‌شود و با وجود اینکه انجمن شعر رضوی نوپاست این عصر شعر با استقبال شعرا برگزار شد و بر مبنای همین عصر شعر افراد بیشتری جذب شده و دامنه فعالیت گسترش داده می‌شود.

صدرالدینی خاطرنشان کرد: در برنامه کاری انجمن فعلاً شعر در محوریت قرار دارد اما داستان‌خوانی هم در برخی جلسات انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: ما بنا داریم از طریق بالا بردن بنیه علمی انجمن به ارتقای توانمندی و استعداد جوانان کمک کنیم و افراد بدانند با حضور در انجمن بر آنها افزوده خواهد شد که در این راستا استادان مجرب ادبیات آثار جوانان را به درخواست خود آنان مورد نقد علمی و فارغ از اغراض شخصی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/76001/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول