اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

معاون جوانان در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:

دولت مخالف تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان است/ مشاوران بازنشسته جایگزین جوانان می‌شوند

معاون جوانان با تاکید بر اینکه تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان یک گام مثبت در زمینه ورود مدیران جوان به بدنه دولت است، گفت: هنوز نگران تصویب این لایحه در شورای نگهبان هستیم.

دولت مخالف تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان است/ مشاوران بازنشسته جایگزین جوانان می‌شوند

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز طرح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را اصلاح کردند و بر این اساس دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود شد.

براساس این مصوبه، دستگاه‌ها تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

محمدجواد تندگویان معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، دراین باره گفت: علیرغم اینکه نمایندگان دولت با این مصوبه موافق نبودند من به عنوان نماینده جوانان در دولت با کلیات این مصوبه موافقم.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان یک گام مثبت در زمینه ورود مدیران جوان به بدنه دولت بود، گفت: هنوز نگران تصویب این لایحه در شورای نگهبان هستیم چون دولت مخالف این لایحه بود و مسلما اعتراض خود را ادامه خواهد داد.

تندگویان ابراز امیدواری کرد: شورای نگهبان نیز با دیدگاه موجود در مجلس همراه شده و به تصویب قانون کمک کند.

وی با ابراز خرسندی از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: سالها بود در کشور با این مشکل مواجه بودیم که به دلیل تبصره‌های موجود در حوزه بازنشستگان بسیاری از مدیران با وجود رسیدن به سن بازنشستگی امکان ادامه خدمت را داشتند و این مسئله تبدیل به معضل در حوزه انتصاب مدیران جوان شده بود.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: فکر می‌کنم با تصویب این طرح از سوی شورای نگهبان مسئله انتصاب مدیران جوان حل شود.

تندگویان ابراز با اشاره به گزارش سازمان بازرسی  که اعلام کرده بود حدود 2 هزار جایگاه خدمتی براساس با تصویب این طرح آزاد خواهد  شد،گفت:با این اتفاق بسیاری از سمت‌های دولتی آزاد می‌شوند  که شامل حال استانداران، سفرا و حتی معاونین رئیس جمهور  هم می‌شود.

وی افزود: هر کسی که بر اساس تبصره‌های موجود قانون بازنشستگی کشور شامل همترازی می‌شد بر اساس این قانون جدید بازنشسته خواهد بود.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مسئله به کارگیری ایثارگران که به عنوان یکی از ایرادات این مصوبه عنوان می‌شود تنها محدود به جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان شهدا خواهد شد و حتی ایثارگران هم مشمول آن نیستند.

تندگویان با اشاره به اینکه در حوزه انتصابات 90 درصد فعالان بازنشسته مسئله ایثارگری و جانبازی ندارند، اظهار داشت: آنها از تبصره همترازی استفاده می‌کنند و این همترازی آنچنان گسترش پیدا کرده بود که شامل حال همه می‌شد و عملا موضوع بازنشستگی در کشور دچار مشکل شده بود.

وی خاطرنشان کرد: بارها در جلسات مختلف اعلام کرده بودم به ازای مدیران بازنشسته‌ای که از لیست خارج شوند، امکان معرفی نیروی جوان وجود دارد.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این به این معنا نیست که به دنبال فربه کردن بدنه دولت باشیم بلکه می‌خواهیم مدیران و کارشناسان جوان به راحتی امکان ارتقاء درجه خدمتی داشته باشند.

تندگویان با بیان اینکه تجربه جوان امروز از همه مدیرانی که در دوره جوانی‌شان به سمت‌های مدیریتی منصوب شده بودند، بیشتر است، ابراز داشت: دسترسی به منابع اطلاعاتی و علمی و  پایش 40 ساله تجارب مدیران پس از انقلاب دید وسیع‌تری به جوانان داده است.

وی تاکید کرد: به مدیران بازنشسته احترام می‌گذاریم و به دنبال تبدیل جایگاه آنها به سمت مشاورت هستیم تا در کنار مدیران اجرایی جوان قرار گرفته و خطاهای مدیریتی آنها کاهش یابد، هر چند مدیران بازنشسته امروز سال‌ها خطا کرده‌اند تا به جایگاه امروزی‌شان رسیده‌اند.

تندگویان تصوب این لایحه را نتیجه همکاری فراکسیون جوانان مجلس و ارتباط گیری فعالان جوان با نمایندگان در استان‌ها دانست و ابراز داشت: این کار ملی با همکاری جوانان و نمایندگان مجلس صورت گرفت.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان از انجام مکاتباتی با مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد وگفت: در حوزه جوانان با مشکلات متعدد قانونی مواجهیم که از جمله آن می‌توان به موضوع اشتغال اشاره کرد که با همکاری مجلس قابل حل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول