اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان: افزایش قدرت سایبری ایران نگران‌کننده است

یک سرویس اطلاعاتی آلمانی در گزارش سالانه خود از افزایش قدرت سایبری ایران ابراز نگرانی کرده و این وضعیت را تهدیدی برای نهادهای آلمانی برشمرد.

آلمان: افزایش قدرت سایبری ایران نگران‌کننده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره حفاظت از قانون‌ اساسی موسوم به سرویس اطلاعات امنیت داخلی آلمان (BfV) اعلام کرد که توانایی رو به رشد ایران در زمینه مسایل سایبری خطری برای آلمان محسوب می‌شود.

در گزارش سالانه این نهاد آلمانی که امروز سه‌شنبه منتشر شده، آمده است که قابلیت ایران در زمینه حملات سایبری رو به رشد است و این وضعیت به تهدیدی برای شرکت‌های آلمانی و موسسات تحقیقاتی این کشور تبدیل شده است.

این گزارش مدعی است، شمار فعالیت‌های سایبری مخرب علیه نهاد‌های آلمانی از سال 2014 روند رو به رشد داشته است و در این زمینه شمار حملات هکرهای ایرانی در سال 2017 رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

اطلاعات امنیتی موجود نشان می‌دهد که تعداد این حملات همچنان روند رو به رشد دارند.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که چندی پیش یک مقام ایرانی در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفته بود که جمهوری اسلامی به مدد مهندسان و نخبگان جوان خود توانسته سامانه‌های دفاع سایبری را برای محافظت از حوزه علمی و فناوری‌اش به اجرا گذارد.در حال حاضر برخی از کشورها نمی‌توانند با این واقعیت کنار بیایند و تهران را متهم به حملات هکری می‌کنند که نوعی حقه رسانه‌ای است.

این مقام ایرانی درباره اتهامی که آمریکا در زمینه حمله سایبری متوجه ایران کرده بود هم گفت که واشنگتن، هیچ مدرکی را دال بر فعالیت‌های مخرب هکرهای ایرانی ارائه نکرده است.

مقام ایرانی در ادامه در این زمینه گفت: «ما هیچ حمله هکری انجام نداده‌ایم و چنین ادعایی را نمی پذیریم و آمریکا ادعای غیر مستندی را در این زمینه ارائه داده است. در حوزه سایبری همه چیز آشکار است و می‌توان برای اثبات ادعا دلیل و مدرک ارائه کرد. بنابراین، اتهام ‌زنی علیه یک کشور یا یک گروه کاملا بی‌اساس است. هر کسی که  اتهام زنی می‌کند باید مدارک مستند داشته باشد.»

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول