اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

معاون اداره کل اوقاف فارس خبرداد

ثبت اطلاعات 120000 رقبه فارس در سامانه موقوفات

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: اطلاعات پایه‌ای 120 هزار رقبه تا پایان مرداد ماه در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت می‌شود.

ثبت اطلاعات 120000 رقبه فارس در سامانه موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان فارس الیاس رضایی، اظهار داشت: اطلاعات پایه‌ای 120 هزار رقبه این استان که شامل 14 هزار موقوفه متصرفی است تا پایان مرداد ماه 97 در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت می‌شود.

وی افزود: اطلاعاتی که در سامانه جامع موقوفات کشور وارد می شود شامل تمام مشخصات و ویژگی‌های یک رقبه موقوفه است به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی، تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی در این سامانه به ثبت می‌رسد.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان داشت: اطلاعات مربوط به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و همچنین تهیه سند مبتنی بر نقشه UTM، تعیین حدود اربعه، نشانی، کُد پستی و سابقه تاریخی رقبه مبنی بر اینکه در چه سالی وقف و یا واگذار شده و اطلاعات سرمایه گذاری، از دیگر مواردی است که در سامانه یاد شده وارد می‌شود.

رضایی ادامه داد: همچنین اطلاعات مربوط به سند مالکیت رقبه و تاریخ و نوع سند مالکیت صادر شده، اطلاعات مربوط به موقعیت شهری رقبه، میزان تراکم منطقه، مسیر دسترسی به منطقه و حتی اطلاعات حق و حقوق مستاجر نیز در قالب این طرح ارزیابی و در سامانه موقوفات کشور ثبت می‌شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح تا کنون اطلاعات پایه‌ای مربوط به 45 هزار رقبه ویرایش، تایید و تکمیل شده و با در نظر گرفتن رقبات حذفی می‌توان گفت موضوع اطلاعات پایه رقبات این استان نزدیک به 50 درصد افزایش داشته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس با اشاره به اینکه در سراسر این استان به طور متوسط روزانه 2 هزار رقبه ویرایش می‌شود، گفت: برای برنامه ریزی و مدیریت هر چه بهتر املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آنها را در اختیار داشته باشیم تا به تبع آن بهره برداری مناسبی از آنها صورت گیرد.

رضایی با بیان اینکه اطلاعات موجود در این سامانه که مربوط به سال‌های گذشته است، نیاز به غربالگری، اصلاح و تکمیل دارد، اظهار داشت: با اجرای این طرح، اطلاعات این حوزه بازنگری و بخش های ناقص نیز تکمیل و اصلاح می‌شود.

وی افزود: طرح تکمیل و تایید اطلاعات پایه ای رقبات در قالب فعالیت قرارگاه فدک در استان فارس انجام می شود و این قرارگاه تا پایان مردادماه جاری فعال است.

رضایی گفت: بیش از 120 کارمند در استان فارس به صورت شبانه روز و مستمر برای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند که امیدواریم تا پایان مردادماه 97 اطلاعات مورد نظر تکمیل می شود.

رضایی بیان کرد: بیشترین رقبات موقوفات فارس به ترتیب متعلق به اداره اوقاف ممسنی، ناحیه 6 شیراز واقع در شهر صدرا، همچنین نواحی یک، دو، چهار و پنج شیراز، اداره کازرون، جهرم، مرودشت، لار و شهرستان های اقلید، آباده، بوانات، سپیدان، خنج، لامرد، فراشبند و پاسارگاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول