اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

در جلسه امروز هیات دولت صورت گرفت

تجلیل خاص روحانی از خدمات ولی‌الله سیف در بانک مرکزی!

حسن روحانی پس از رای اعتماد هیات دولت به همتی برای جایگزینی با سیف از رئیس کل قبلی بانک مرکزی تقدیر و تشکر کرد.

تجلیل خاص روحانی از خدمات ولی‌الله سیف در بانک مرکزی!

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور پس از رای اعتماد هیات دولت به عبدا‌لناصرهمتی برای جایگزینی با ولی‌الله سیف  از رئیس کل قبلی بانک مرکزی تقدیر و تشکر کرد!

رئیس جمهور با تشکر از آقای  سیف، وی را مدیری بسیار سالم و ارزشمند دانست که با جدیت تمام سیاست‌های دولت را اجرا می‌کرد .  دکتر روحانی ایستادگی در برابر مؤسسات مالی، اعتباری غیرمجاز که به ایجاد انضباط بیشتر و قاعده‌مند شدن این مؤسسات منجر شد را از خدمات ارزنده دوره مدیریت آقای سیف دانست.

این در حالی است که در دوران زمامداری ولی‌الله سیف بر بانک مرکزی تصمیمات اشتباه وی به همراه تیم اقتصادی دولت باعث بروز مشکلات عدیده ارزی، پولی و مالی در کشور شد. رئیس کل سابق  بانک مرکزی در ابتدای حضور دولت یازدهم که روند کاهشی قیمت دلار در قبال ریال را به همراه داشت در اظهاراتی عجیب گفت:« هیچ دلیلی برای کاهش بیشتر نرخ دلار در بازار آزاد وجود ندارد و اصلاً منطقی نیست قیمت دلار بیشتر از این پایین بیاید»!

بسیاری از کارشناسان تصمیمات کارشناسی نشده ولی الله سیف در بحث مواجهه با مشکل موسسات اعتباری غیر مجاز و تزریق 35 هزار میلیارد تومان برای پاک کردن صورت مساله این موسسات را از دیگر اشتباهات او می‌دانند.

با همه این احوال کرسی بانک مرکزی از امروز هر چند دیر دیگر جایی برای سیف ندارد و باید دید عبدالناصر همتی که بیشتر نام او در بیمه مرکزی و بانک سینا دیده شده چگونه می‌تواند بر مشکلات عدیده دوران مدیریت سیف عبور کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول