اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

كارشناس اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

آغاز مرحله سوم مرمت و بازسازی کلیسای هفتوان شهرستان سلماس

مهندس ناظر و كارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آغاز سومین مرحله مرمت و بازسازی کلیسای هفتوان شهرستان سلماس خبر داد.

آغاز مرحله سوم مرمت و بازسازی کلیسای هفتوان شهرستان سلماس

حسین بحرینی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: در مرحله سوم بازسازی کلیسای هفتوان شهرستان سلماس عملیات های بازسازی نقاشی دیواره های داخلی، محوطه سازی، ساماندهی سالن آمفی تئاتر، اقلام حفاظتی و سایر اقدامات بوده که در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به تصویب رسیده است .

وی ادامه داد: این مرحله از مرمت و بازسازی کلیسای هفتوان شهرستان سلماس طی روزهای آتی به پایان رسید و برای اجرای این عملیات ها یک میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته است.

مهندس ناظر و کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: اقدامات دیگری که در مراحل قبلی جهت بازسازی و مرمت کلیسای هفتوان انجام گرفته شامل انجام ایزولاسیون، سفید کاری دیواره های داخلی، سبک سازی، زیرسازی، ساماندهی بدنه سنگی و سایر اقدامات که با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال انجام گرفته است.

وی گفت: این کلیسا در سال 1380 به ثبت رسیده که یکی از آثار باقی مانده از دوره صفوی به شمار می رود و به دستور شاه عباس صفوی احداث شده است.

بحرینی بیان کرد: کلیسای هفتوان که در روستای هفتوان شهرستان سلماس قرار دارد در سال 1309 بر اثر زلزله تخریب شده بود.

انتهای پیام/1083/1/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول