اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس:

منتظر تغییر دیگر وزرا هستیم/ تغییر رئیس بانک مرکزی را به فال نیک می‌گیریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ تغییر رئیس کل بانک مرکزی را به فال نیک می‌گیریم و منتظر تحولات در سایر وزارتخانه‌های اقتصادی هستیم.

منتظر تغییر دیگر وزرا هستیم/ تغییر رئیس بانک مرکزی را به فال نیک می‌گیریم

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تغییر رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: هر چند دوره مسئولیت آقای سیف تمام شده بود، اما با این حال این تغییر را به فال نیک می‌گیریم و با توجه به تجربیاتی که رئیس کل جدید دارد، امیدواریم قوانین به طور دقیق و صحیح اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی در سیاست‌های پولی باید ریل‌گذاری درستی داشته باشد، تصریح کرد: در شرایط کنونی جنگ اقتصادی امکان آزمون و خطا نداریم و باید تمامی سیاست‌ها به صورت کارشناسی بررسی و موشکافانه اجرا شود و راهکار برای پیامدهای منفی آن تدوین شده باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سیاست‌های ارزی دولت از همان روز اول غلط و ناکارآمدی آن روشن بود، گفت: باید به سمت بازار متشکل پولی و ارزی برویم، نه آن که مردم را پشت درهای وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی معطل نگه داریم. این رویکرد منجر به افزایش قیمت ارز و تشدید انتظارات تورمی و پیامدهای منفی بازار می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به قول رئیس‌جمهور در تغییر تیم اقتصادی دولت، یادآور شد: همچنان منتظر هستیم، تا سریع‌تر نسبت به وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، کار و رفاه تحولاتی ایجاد شود.

وی افزود: تغییر رئیس سازمان برنامه و بودجه را نیز به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم فرد توان مندی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه جایگزین شوند.

حسینی ادامه داد: متاسفانه سرعت رشد مشکلات اقتصادی در کشور بسیار بالاتر از سرعت تصمیم‌گیری مسئولان دولت نسبت به حل این مشکلات است. به همین دلیل باید رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی نسبت به این موضوعات حساس باشند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول