اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان شمالی

رئیس سازمان گسترش صنایع ایران:

۱۵۰۰ قلم کالا ورودش به کشور ممنوع است

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اسفراین گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت ورود ۱۵۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده که این فرصت بسیار خوبی است تا واحدهای تولیدی داخل کشور محصولاتی باکیفیت تولید و به بازار عرضه کنند.

۱۵۰۰ قلم کالا ورودش به کشور ممنوع است

منصور معظمی در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین در حاشیه بازدید از دو مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی که واحدهای تولیدی شهرستان و استان با آن مواجه هستند جدا از مسائلی نیست که دیگر واحدهای تولیدی کشور با آن مواجه هستند.

وی گفت: مشکلاتی که اخیراً گریبان گیر واحدهای تولیدی‌مان در سراسر کشور شده به دنبال یکسری مشکلاتی است که ناشی از رفتار غیراخلاقی سردمداران امریکا بوده که دولت برای مقابله با این رفتار نابخردانه و برای اینکه بتواند پاسخگوی واحدهای تولیدی و مردم باشد تدابیری را اندیشیده است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: یکی از این موارد این است که بخشی از درآمد ارزی تخصیصی کالاهای استراتژیک با نرخ ۴۲۰۰ تومان تحت هر شرایطی باید تأمین شود و سفارشات موردنیاز انجام‌گرفته و تاکنون بخشی از آنها وارد کشور و بخش دیگر هم بر اساس فرایندی در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان در حال ورود به کشور است.

وی ادامه داد: این روند طوری برنامه‌ریزی‌شده که با شروع جدی تحریم‌های جدید علیه کشورمان شرایطی در کشورمان فراهم شود که مردم به‌زحمت نیفتند، بنابراین کالاهای استراتژیک با نرخ ۴۲۰۰ تومان هیچ‌گونه محدودیتی در کشورمان برای ورود آنها وجود ندارد.

معطمی در ادامه به تشریح واردات گروه دوم کالاها پرداخت و گفت: برای گروه دوم نیز طوری تقسیم‌بندی شده که آنها نیز ارز موردنیاز خودشان را از محل صادرات غیرنفتی تأمین کنند که خوشبختانه امسال در سه ماهه اول صادرات غیرنفتی افزایش پیداکرده، بنابراین دولت موظف است  ارز حاصل از پتروشیمی‌ها، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی را  به قیمت ۴۲۰۰ در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد.

معظمی در انتها از ممنوع بودن ورود ۱۵۰۰ قلم کالا به داخل کشور خبر داد و افزود: این موضوع فرصت خوبی برای واحدهای تولیدی داخل کشور است که محصولاتشان را باکیفیت تولید و به بازار عرضه کنند بر اساس آمار ارائه‌شده وضعیت تولید در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول