اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

اقتصاد در کرمان رویکرد بهره‌وری ندارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: بر اساس اقلیم سرزمین، آب و سهم ما در تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد اقتصاد در کرمان رویکرد بهره‌وری ندارد.

اقتصاد در کرمان رویکرد بهره‌وری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سی و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی نقش بهره‌وری در توسعه اقتصادی استان کرمان با حضور سرپرست استانداری کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقتصاد، افزایش بهره‌وری می‌تواند بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: 7 میلیارد مترمکعب آب گرانبها و غیرقابل دسترس و 15 میلیارد کیلوات ساعت برق، قیمت سنگینی برای کشور دارد.

طبیب‌زاده با اشاره به 63 میلیون تن تولید ماده معدنی در استان و سهم 55 میلیارد تومانی آن از تولید ناخالص داخلی کشور گفت: این میزان سهم و تولید اقتصاد استان کرمان با همه فعالیت‌ها و موقعیتی که داریم، یعنی کرمان بهره‌ور نیست و باید استفاده بیشتری را ببریم.

وی ادامه داد: بر اساس اقلیم سرزمین، آب و سهم ما در تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد اقتصاد در کرمان رویکرد بهره‌وری ندارد در حالی که حداقل 20 درصد فرصت صرفه‌جویی در برق وجود دارد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها به دلایل مختلف با محدودیت شدید مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: اتلاف منابع بسیار در آب و برق کرمان رخ می‌دهد، بحران قیمت تمام شده داریم که موجب کاهش رقابت‌پذیری ما شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: بهره‌وری بحث غیرضرور نیست، در حالی که سرمایه‌گذاری محدود شده می‌توان با سرمایه‌گذاری کم و با استفاده از ظرفیت‌ها بهره‌وری بالایی داشت.

طبیب‌زاده عنوان کرد: تولید‌ی‌ها باید به قیمت تمام شده محصول خود نگاه کنند، ضمن اینکه چهار حوزه را در بخش صنعت و معدن فعال می‌کنیم که معادن کوچک را به بهره‌بری برسانیم.

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان گفت: تناقص‌هایی در مدیریت ما وجود دارد که اصلا نمی‌خواهیم بهره‌وری را بالا ببریم.

وی بیان داشت: طراحی معادن باید به شکل بهینه و با راندمان بالا و هزینه کمتری صورت گیرد.

فدایی به ضوابط سازمانی و قانونی در بخش صنعت و معدن اشاره داشت و گفت: در ضوابط سازمانی باید اصلاحاتی داشته باشیم و وارد راهکارهای عملی شویم.

انتهای پیام/80017/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول