اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیاست‌های ارزی دولت در ماه‌های گذشته اشتباه محض بود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های ارزی دولت در ماه‌های گذشته اشتباه محض اقتصادی بود و تعیین ارز تک‌نرخی موجب شد که صادرات ما کاهش داشته و در مقابل شاهد افزایش واردات کالاهای غیرضرور باشیم.

سیاست‌های ارزی دولت در ماه‌های گذشته اشتباه محض بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در سی و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر در ارتباط با سیاست‌های تجاری دنیا رخ داده، ظرفیت‌های خوبی برای صادرات ما ایجاد شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از ظرفیت افزایش توسعه صادرات در حوزه کشاورزی با توجه به سیاست تجاری بین آمریکا، اروپا و چین به نفع کشور استفاده کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به سیاست ارزی گفت: سیاست‌های ارزی دولت در ماه‌های گذشته اشتباه محض اقتصادی بود و تعیین ارز تک‌نرخی موجب شد که صادرات ما کاهش داشته و در مقابل شاهد افزایش واردات کالاهای غیرضرور باشیم.

وی تغییر رئیس بانک مرکزی را نیز مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: ما از تغییرات در کابینه اقتصادی دولت استقبال می‌کنیم، اما در کنار این تغییرات، باید رویکردها هم تغییر کنند، زمانی که می‌دانیم یک سیاست قابل دوام نیست، چرا اصرار به ادامه آن داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تخلفات اقتصادی و ورود بی‌رویه کالاهایی از جمله خودرو در حوزه صنعت و ... نتیجه سیاست اشتباه ارزی بود و موجب 30 میلیارد دلار تقاضای واردات به داخل شد.

پورابراهیمی بازار ثانویه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مورد هر دو سیاست نرخ تک واحدی و بازار ثانویه با تعریف کنونی آن با اعضای اصلی اقتصادی دولت صحبت کردیم، اما تصمیم دیگری می‌گیرند.

وی با اشاره به چالش ایجاد شده در بازار پول و دغدغه فعالان اقتصادی بیان داشت: درخواست ما از اتاق بازرگانی این است که محکم‌تر پای کار بیاید.

پورابراهیمی با بیان اینکه 300 میلیون دلار معاملات در هفته‌های اخیر در بازار ثانویه بوده است، عنوان کرد: ما نیز تغییر در بازار ثانویه ارز را دنبال می‌کنیم و دولت باید اصلاح را در اینجا انجام دهد و جلوی رانت‌های بعدی را بگیریم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول