اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

معاون حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری خبر داد

پیشگیری از 24 هزار مصوبه غیرقانونی شوراها در کشور

معاون حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری گفت: ارتباط کلان‌شهرها و مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعات و حلقه مفقوده شهرداری است که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌تواند این ارتباط را ایجاد کند.

پیشگیری از 24 هزار مصوبه غیرقانونی شوراها در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد موحد در هفدهمین  نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری‌های کلان‌شهرها اظهار داشت: اظهارات شهردار تبریز مبنی بر نقص قوانین شهری باید در قانون لحاظ شود که این امر هم می‌تواند از طریق سازمان شهرداری‌ها حل و فصل شود.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری مرجع رجوع مردم است که  احقاق حق می‌کند، هماهنگی بین شهرداری و دیوان از این جهت مهم است که مشکلات شهرداری حل و فصل شود.

معاون حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری  با اشاره به اهمیت ارتباط مستمر شهرداران کلان‌شهرها و دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: آخرین جلسه‌ای که با شهرداری‌های کلان‌شهرها تشکیل شد به سال 93 بر می‌گردد، ولی برای ارتباط مستمر جلسه مشترکی با دعوت وزارت کشور به زودی تشکیل خواهد شد.

موحد، با اشاره به رویکرد دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: رویکرد دیوان، رویکرد پیشگیرانه است که این امر می‌تواند قبل از ایجاد تخلفات پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: نشست‌هایی در استان‌ها و دادگستری استان‌ها برگزار شد که مشکلات مردمی در رابطه با شهرداری‌ها حل و فصل شد.

موحد تصریح کرد: از اواسط سال  95 تا پایان 96 از تعداد 24 هزار مصوبه غیرقانونی شوراها در هیات تطبیق پیشگیری شد.

معاون حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری  از راه‌اندازی سامانه آموزشی اعضای کمسیون‌های ماده 100 در سراسر کشور خبر داد و گفت: دیوان عدالت اداری قصد دارد سامانه آموزشی آموزشی اعضای کمسیون‌های ماده 100 را در سراسر کشور راه‌اندازی کند که این جلسات آموزشی در تهران و کرج برگزار شده و د ر سایر کلان‌شهرها نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول