اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه واکنش یمن به کشتی‌های نظامی عربستان را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه با محکوم کردن اقدام دفاعی نیروهای یمنی در برابر کشتی‌های نظامی سعودی در ساحل غربی یمن را محکوم کرد و خواستار توقف آن شد.

ترکیه واکنش یمن به کشتی‌های نظامی عربستان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای، اقدام دفاعی ارتش یمن در برابر کشتی‌های نظامی ائتلاف سعودی در دریای سرخ را حمله به نفتکش سعودی خواند و آن را محکوم کرد. 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ما حمله به دو نفت‌کش سعودی در تنگه باب‌المندب را محکوم می‌کنیم».

این بیانیه بدون دعوت از عربستان برای توقف حملات نظامی به مردم یمن، از نیروهای یمنی و انصارالله خواست تا این «اقدامات تحریک‌آمیز» را متوقف کنند زیرا از نظر ترکیه، «امنیت دریایی را تهدید کرده و باعث افزایش تنش‌های فعلی در منطقه می‌شود».

نیروی دریایی یمن قبل از ظهر چهارشنبه (3 تیر) در واکنش به حملات به کشتی جنگی «الدمام» عربستان، آن را در ساحل غربی هدف قرار داد. این ائتلاف با اعتراف به آسیب دیدن کشتی خود در این حمله، مدعی شد نیروی دریایی یمن به یک نفت‌کش عربستان حمله کرده است. یمنی‌ها ساعاتی بعد دومین کشتی نظامی سعودی را در همان منطقه هدف گرفتند. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه ترکیه در حالی این شناورهای ائتلاف را «نفت‌کش» معرفی می‌کند که خبرگزاری آناتولی در تیتر و متن خبر خود، از لفظ «کشتی جنگی» استفاده کرده نه «نفتکش».

یمن تاکنون چندین کشتی نظامی و ناوچه‌ نظامی وابسته به ائتلاف سعودی را در آب‌های غربی خود هدف گرفته اما تا امروز هیچ‌گاه اعلام نکرده است که به نفتکش حمله کرده است. 

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول