اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

امام‌جمعه خوی :

نمازهای جمعه نقش بنیادین در رشد و توسعه کشور دارند

امام‌جمعه خوی گفت: نمازهای جمعه نقش بنیادین در رشد و توسعه کشور دارند و تبیین علمی و مستند معارف گسترده دین اسلام و حمایت توأم با انتقاد سازنده از کارگزاران نظام از جمله این نقش‌ها هستند.

نمازهای جمعه نقش بنیادین در رشد و توسعه کشور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به‌روز پنجم مرداد سال 58 که مصادف با اقامه نخستین نماز جمعه عبادی سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: نمازهای جمعه نقش بنیادین در رشد و توسعه کشور دارند و تبیین علمی و مستند معارف گسترده دین اسلام، تبیین و تشریح اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، بیان عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت توأم با انتقاد سازنده از کارگزاران نظام، بیان مشکلات مردم و خواسته‌های مشروع آنان و تبیین توصیه‌ها ،هشدارها و مواضع مقام معظم رهبری از جمله این نقش‌ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌ها و فرامین رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور تصریح کرد: ضرورت گسترش روابط خارجی با روحیه صحیح انقلابی و دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند، ضرورت حفظ سلامت دینی و طهارت روحی و معنوی خود و خانواده، پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی، ضرورت پاسخگویی قاطع و منطقی به اتهامات بیگانگان از جمله این فرامین و توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور بود.

امام‌جمعه خوی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به‌روز رحلت فقیه مجاهد آیت‌الله مشکینی و خدمات ارزنده آن مرحوم در طول 86 سال از عمر خود افزود: تدریس علوم اسلامی در طول سالیان متمادی در سطوح مختلف، تدریس تفسیر قرآن برای طلاب حوزه علمیه قم، دایر کردن کلاس‌های اخلاق برای طلاب در روزهای پنجشنبه، مبارزات جدی علیه رژیم پهلوی و تحمل سختی‌های مربوطه، ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضویت و ریاست شورای بازنگری قانون اساسی و سایر از خدمات ارزنده آیت‌الله مشکینی در طول 86 سال از عمر خود بود.

عامل اصلی انحراف انقلاب مشروطه انگلستان بود

خطیب جمعه خوی در پایان خطبه دوم گفت: در طول هفته سه مناسبت مرتبط با انقلاب مشروطه که عبارت‌اند از قتل ناصرالدین‌شاه توسط میرزا رضای کرمانی، جنگ جهانی اول و تسلط انگلستان بر ایران و سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری از رهبران برجسته انقلاب مشروطه وجود دارد .

وی بیان کرد: بدنام کردن علمای صاحب نفوذ و رهبران واقعی مشروطه در میان مردم، ترور تعدادی از علمای برجسته طرفدار مشروطه در سطح کشور، نفوذ دادن عوامل خود در ارکان حکومت مشروطه، ایجاد اختلاف شدید در میان طرفداران مشروطه، گسترش ناامنی ،قحطی و ملوک‌الطوایفی در ایران به نام مشروطه و اعدام شیخ فضل‌الله نوری یکی از رهبران بانفوذ مشروطه از جنایت‌های انگلستان علیه انقلاب مشروطه هستند.

برخورد با مفسدین اقتصادی و اختلال گران بازار خواسته عموم مردم است

امام‌جمعه تکاب نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به پنجم مردادماه مصادف با برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) احیاکننده نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودند که این نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد و امام (ره) نیز در خصوص اهمیت نماز جمعه فرمودند که نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام بوده و در عین‌حال که عبادت است و مسائل روز در آن مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ عیسی برادری افزود: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که نماز جمعه یک قرارگاه معنوی و اخلاقی بوده و درحالی‌که ما اکنون در جنگ معنوی هستیم پس به یک قرارگاه معنوی نیاز است و مردم در نماز جمعه وحدت و همدلی پیدا می‌کنند و نمازهای جمعه میدان‌های جنگ علیه کفار و ایستادگی در برابر قدرتمندان است و آگاه بخشی و بصیرت دهی در نماز جمعه اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با اشاره به ششم مرداد روز کارآفرینی بیان کرد: مردم در بحث شغل به مهارت افزایی توجه داشته و به فکر پشت میز نشینی نباشند، مهارت‌آموزی باید احیا شود و ایام تعطیلات بهترین زمان برای استفاده بهینه جهت مهارت‌آموزی است.

امام‌جمعه تکاب افزود: در بحث آشفتگی بازار سکه و ارز، خواسته همه مردم این است که با مفسدین اقتصادی و اختلال گران بازار برخورد شود تا مردم به آسایش برسند، متأسفانه در این وضع شایعاتی نیز به وجود می‌آید که باعث ناامیدی مردم می‌شود که باید با درایت کامل این وضع کنترل شود.

نماز جمعه بهترین مکان برای افزایش بصیرت سیاسی و فرهنگی است

امام‌جمعه کشاورز نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸، اظهار داشت: نماز جمعه مظهر وحدت و یکپارچگی بین مؤمنان و مقابله با دشمنان اسلام بوده و آنچه امروز لازم است این است که در نماز جمعه‌ها همدلی‌ها و وحدت بین آحاد ملت افزون‌تر شود و دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌ مصطفی کوهی بیان کرد: نماز جمعه، امروز بهترین موقعیت و مکان برای افزایش بصیرت سیاسی اقتصادی و فرهنگی است چراکه نماز جمعه یک قرارگاه محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدهای مسئولان آمریکا تصریح کرد: این‌ها همه لاف است و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که وجود حکومت اسلامی ایران یک کابوس است.

امام‌جمعه کشاورز افزود: علت اینکه وجود چنین حکومت پربرکتی برای آن‌ها کابوس اعلام می‌شود به خاطر این است که این انقلاب باعث شد دست آمریکایی‌ها از ایران قطع شود و در منطقه به‌شدت آمریکایی‌ها ذلیل و خوار شوند و نتوانند در سوریه و عراق و یمن و افغانستان به اهداف و مقاصد خود برسند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت تعدادی از مرزداران و مرزبانان در مریوان گفت: گروهک گمراه و جنایت‌کار پژاک خود را برده و نوکر صهیونیست‌ها کرده و به افراد کردزبان و اهل سنت رحم نمی‌کند و مأموریت‌های خود را در راستای صهیونیست‌ها معرفی کرده و جنایت‌های این گروهک ضاله در کردستان فراوان است از جمله می‌توان به ترور روحانیون و چهره‌های مؤثر مذهبی اهل تسنن و تهدید و ضرب و ستم مردم و کردهای مؤمن و قاچاق انسان و قاچاق مشروبات الکلی و قاچاق سلاح و مهمات و سایر اشاره کرد.

حجت‌الاسلام کوهی تصریح کرد: به فضل خداوند متعال این گروهک گمراه مثل گروهک های ضاله دیگر به دست خود بسیجیان کردزبان و برادران محترم اهل سنت نابود و مضمحل شده و سیلی سختی را خواهند خورد و مسئولان اقلیم کردستان عراق در این زمینه مسئولیت داشته و نباید اجازه فعالیت چنین گروهک‌های جانی را بدهند.

انتهای پیام/2030/4/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول