اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

کارگران شهرکردی ساماندهی می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از ساماندهی کارگران ساختمانی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا مکانی برای استقرار و استراحت کارگران در پارک آبی جنگلی شهرکرد درنظر گرفته شده است.

کارگران  شهرکردی ساماندهی می‌شوند

حفیظ‌الله فاضلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از ساماندهی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا مکانی برای استقرار و استراحت کارگران در پارک آبی جنگلی شهرکرد در نظر گرفته شده است و در این مکان کارگرانی که در سامانه ثبت شده‌اند، براساس نیاز و به‌طور ساماندهی شده در پروژه‌های ساختمانی بکارگیری می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود 70 هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت در چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این کارگران به سه دسته استادکاران، شاگردان استادکار و کارگران ساده تقسیم‌بندی می‌شوند و حدود 22 هزار نفر از کارگران استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: نرخ کارگران ساختمانی در کشور 12 درصد است، اما این نرخ در چهارمحال و بختیاری 36 درصد است و می‌توان گفت نرخ عرضه و تقاضا در این استان هم‌خوانی ندارد، بنابراین کارگران ساختمانی در بخشی از فصول سال به‌علت برودت هوا در سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس به فعالیت مشغول می‌شوند.

فاضلی در پایان با اشاره به اقدامات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در راستای ساماندهی کارگران ساختمانی استان، افزود: این اداره اقداماتی نظیر تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سال 1395، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی جهت رتبه‌بندی استادکاران و انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل پست استان جهت ثبت فعالیت کارگران در سامانه رفاه را انجام داده است.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول