اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«وارطان ساهاکیان» تجلیل می شود

آیین نکوداشت وارطان ساهاکیان آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان برگزار می شود.

«وارطان ساهاکیان» تجلیل می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین نکوداشت وارطان ساهاکیان آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان ساعت ۲۱:۳۰ روز سه شنبه نهم مرداد ماه سال ۹۷  توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان و استادان صاحب نام هنرهای مختلف برگزار می­‌شود، از خدمات قابل توجه ساهاکیان در عرصه‌های مختلف آموزشی و آهنگسازی چندین اثر متنوع موسیقایی قدردانی خواهد شد.

پخش چند اثر از ساخته­‌های وارطان ساهاکیان، اجرای قطعاتی از موسیقی فولکوریک ایران توسط گروه کُر«اردیبهشت» به رهبری حمید عسگری، پخش نماهنگی از زندگی این هنرمند و اجرای کنسرت پیانو توسط شاگردان استاد ساهاکیان بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دهند.

وارطان ساهاکیان از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان است که از ۱۴ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبا مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) را نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

تدریس در مراکز آموزش عالی مختلف از جمله هنرستان موسیقی، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر، دانشگاه علم و فرهنگ، عضویت در کانون آهنگسازان سینمای ایران ، عضویت در هیات مدیره کانون آهنگسازان خانه موسیقی ایران، آهنگسازی برای فیلم های «سگ کشی» به کارگردانی بهرام بیضایی، «صورتی» به کارگردانی فریدون جیرانی و تعدادی دیگر از آثار سینمایی،  مترجم کتاب «هارمونی کاربردی» نوشته ریمسکی کورساکف،  عضویت در هیات داوران جشنواره موسیقی فجر، عضویت درهیات داوران جشنواره موسیقی «نوای خرم»، عضویت در هیات داوران انتخاب فیلم‌های سینمایی هجدهمین جشن خانه سینما و تعدادی دیگر از رویدادهای مرتبط با موسیقی از جمله فعالیت های ساهاکیان در عرصه موسیقی است .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول