اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

در جلسه شورای اداری شهرضا مطرح شد

نظر امام جمعه شهرضا در مورد تعطیلی حج/استفاده از ادبیات آمرانه در مواجه با مردم ممنوع!

فارس از جلسه شورای اداری شهرضا و نظر امام جمعه این شهر در مورد تعطیلی حج گزارش می‌دهد.

نظر امام جمعه شهرضا در مورد تعطیلی حج/استفاده از ادبیات آمرانه در مواجه با مردم ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌اله یعقوبی، در شورای اداری شهرستان شهرضا با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه رسمی پس از انقلاب در پنجم مردادماه 1358 به امامت آیت‌الله طالقانی، اظهار کرد: پایگاه‌های نماز جمعه در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس، نقش وحدت آفرینی خود را به خوبی ایفا کرده است.

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است

وی با بیان این‌که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است که به فرماندهی امام جمعه در هر شهرستان تشکیل می‌شود، افزود: صفوف به هم پیوسته نماز جمعه، وحدت و ایستادگی مردم را به جهانیان نشان می‌دهد و دشمنان را از نقشه‌های شوم‌شان مأیوس می‌کند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که نماز جمعه، نمایش اقتدار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی است که موجودیت آن را در سراسر جهان نشان می‌دهد، گفت: 40 سال از برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی می‌گذرد و امروز در بیش از 900 شهر نماز جمعه اقامه می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که حضور در نماز جمعه برای همه افراد جامعه، به ویژه مدیران جامعه فریضه‌‌ای واجب است، تصریح کرد: جامعه اسلامی هیچ‌گاه نباید نسبت به نماز جمعه بی‌اعتنا باشد، باید همواره این آیین معنوی که نقش حیاتی و تاثیرگذار در جامعه دارد را با شکوه و عظمت برگزار کند.

نماز جمعه محل شکست توطئه‌های دشمن در جنگ فرهنگی است

یعقوبی با اشاره به خدمات پایگاه‌های اقامه نماز جمعه در طول 8 سال دفاع مقدس، اذعان کرد: در آن زمان بسیاری از رزمندگان از پایگاه‌های نماز جمعه به جبهه اعزام می‌شدند و مردم کمک‌های خود را از این طریق به رزمندگان می‌رساندند.

وی با بیان این‌که در نماز جمعه مهمترین مسائل روز جامعه مطرح می‌شود و مؤمنان باید نماز جمعه را بر امور دیگر مقدم بدارند، خاطرنشان کرد: نماز وحدت آفرین جمعه از شئونات رهبری و ولایت فقیه است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به این‌که نماز جمعه محل شکست توطئه‌های دشمن در جنگ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اگر این نهاد دینی و سیاسی اثرگذار نبود، دشمنان انقلاب ائمه جمعه را هدف اقدامات تروریستی قرار نمی‌دادند.

وی با بیان این‌که مردم با وجود مشکلات اقتصادی با حضور در نماز جمعه، نهاد ولایت و رهبری جامعه را یاری می‌کنند، ادامه داد: دشمنان نظام علیه ائمه جمعه و نماز جمعه تبلیغات فراوانی را انجام می‌دهند که این نشان از ترس از قرارگاه فرهنگی است.

یعقوبی با تأکید بر این‌که امروز فرصتی برای انتقام و تخریب نیست زیرا دشمن از این وضعیت به نفع خود استفاده می‌کند، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری باید نیروها و ارکان مختلف نظام و مردم با همدیگر متحد باشند و وحدت خود را حفظ کنند.

نظر امام جمعه شهرضا در مورد تعطیلی حج

وی با اشاره به این‌که دشمن می‌خواهد در بین مردم یأس و ناامیدی ایجاد کند، ادامه داد: دشمنان انقلاب با همه توان اقتصادی و تبلیغاتی خود به صحنه آمده‌اند تا انقلاب و مردم را نابود کنند، حفظ وحدت و انسجام همگانی تنها نسخه شفابخشی است که می‌تواند مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان وارد کند.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری مناسک حج، اظهار کرد: برخی با فتنه‌انگیزی برای رسیدن به اهداف شوم خود با طرح مسائل نادرست سعی در خدشه‌دار کردن نگاه مردم به حج را دارند و سعی می‌کنند با ایراد شبهه در اراده مؤمنان برای حضور در مناسک حج خلل وارد کنند.

وی با بیان اینکه خداوند کعبه را وسیله قوام جامعه اسلامی و نخستین خانه برای عبادت معین کرده است، افزود: حج از دستورات الهی و غیرقابل تعطیل و تغییر است.

رحیم جافری عصر امروز نیز در این جلسه با اشاره به رکود ساخت و ساز در شهرستان شهرضا، اظهار کرد: رکود در ساخت و ساز سبب شده که درآمد شهرداری شهرضا کاهش پیدا کند.

وی با بیان این‌که میانگین شهرنشینی در کشور 70 درصد و در استان اصفهان 80 درصد است، افزود: اگر در مدیریت شهری موفق عمل کنیم، می‌توانیم رضایت 80 درصدی مردم را کسب کنیم.

شهردار شهرضا با اشاره به وظایف گسترده شهرداری‌ها، گفت: تاکنون 135 وظیفه در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی برای شهرداری‌ها تعریف شده است که خیلی از آن‌ها به صورت عرفی به شهرداری تحمیل شده است.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی برای برون‌سپاری کارها، بیان کرد: با وجودی که خصوصی‌سازی از سال 1370 در کشور آغاز شد، شهرداری شهرضا تا سال 1394 هیچ برون‌سپاری انجام نداده بود و بعد از آن اتوبوس‌رانی و کشتارگاه دام و در ادامه خدمات شهری به بخش خصوصی واگذار شد.

تعدیل 140 نیروی خدماتی شهرضا

جافری با اشاره به اعمال سختی کار برای کارگران بخش خدمات شهری شهرداری شهرضا، عنوان کرد: در این راستا با اعمال سختی کار از 500 نفر نیروی خدماتی شهرداری شهرضا 140 نفر تعدیل شدند.

وی با اشاره به این‌که شهرداری از محل عوارض، حقوق پرسنل خود را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری باید در کسب درآمد و هزینه‌کرد آن یک اقدام 2 سویه انجام دهد به همین دلیل کار کردن در شهرداری بسیار خطیر است.

شهردار شهرضا ادامه داد: در سال گذشته با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، 22 پروژه نیمه تمام شهرداری را تکمیل کردیم و امسال یکی از اولویت‌های شهرداری شهرضا رفع مشکلات ترافیکی شهر است.

وی با بیان این‌که در خیابان‌های سردار کشوری و امام علی(ع) خانه‌های بسیاری برای آزادسازی تملک شده است، اضافه کرد: در راستای رفع گره‌های ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز و توسعه پارکینگ در سطح شهر خانه‌های بسیاری تملک شده است.

جافری با اشاره به عدم وجود پارکینگ در خیابان مرکزی شهر، اظهار کرد: در طرح جامع شهر، عقب‌نشینی در بافت مرکزی شهر دیده نشده بود و ساخت و ساز در این خیابان سبب ترافیک شده بود که در بازبینی طرح، عقب‌نشینی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان توسعه پارکینگ‌ها در شهر در دستورکار شهرداری شهرضا قرار دارد و همه طرح‌های شهرداری بر اساس طرحی است که مشاور در سال گذشته به شهرداری ارایه داده است.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد، نیز در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت هفته دولت، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید تمام فعالیت‌هایی که در طول سال انجام داده‌اند را به اطلاع مردم برسانند.

وی با بیان این‌که وضعیت امسال با سال گذشته بسیار متفاوت است، افزود: آمریکا چهره واقعی خود را نشان داده است این کشور تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است، بنابراین تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در راستای حفظ کیان کشور، هفته دولت را با شکوه و با روش‌های جدید برگزار کنند.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که مسؤولان شهرستان شهرضا باید حضور پررنگ در روستاها داشته باشند، بیان داشت: دولت نماد قوه مجریه و مردم سالاری و مظهر جمهوریت نظام اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که در دهه ولایت دستگاه‌ها متولی امور فرهنگی و تبلیغی برنامه‌های شاد و متنوع پیش‌بینی کنند، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، مسؤولان در خطبه‌های نماز جمعه باید گزارش عملکرد خود را به مردم ارایه دهند.

استفاده از ادبیات آمرانه در مواجه با مردم ممنوع

رفیعی‌نژاد با بیان این‌که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی، یأس و ناامیدی در مردم به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: در مواجه با مردم باید از ادبیات صادقانه استفاده کرد، به هیچ عنوان به کار بردن ادبیات آمرانه از سوی مدیر و کارکنان قابل قبول نیست، باید با روی گشاده و خلوص نیت با مردم حرف زد.

وی با تأکید بر این‌که اگر مدیری نتواند با زبان خوش با مردم صحبت کند باید جای خود را به شخص دیگری دهد، تصریح کرد: در فضای کنونی سیاه‌نمایی را نمی‌پذیریم نتیجه آن افزایش طمع دشمن بر خاک و مرز و بوم کشور است.

فرماندار شهرضا با اشاره به این‌که دروغ و افترا قابل قبول نیست، اذعان کرد: باید از ادبیات تفرقه‌انگیز و وحدت‌شکن جلوگیری کرد امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی داریم.

انتهای پیام/63101/ث/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول