اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مدیرکل توسعه راه‌های روستایی در گفت‌وگو با فارس:

تحریم‌ها در تأمین اعتبار راه‌های روستایی مشکلی ایجاد نکردند/ وجود ۲۰۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور گفت: با وجود تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی در تأمین اعتبار احداث راه‌های روستایی کشور مشکلی وجود ندارد.

تحریم‌ها در تأمین اعتبار راه‌های روستایی مشکلی ایجاد نکردند/ وجود ۲۰۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور

حسن فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم در حاشیه بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با اشاره به وجود ۲۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور اظهار داشت: نزدیک به ۱۰۵ هزار کیلومتر این‌ راه‌ها آسفالت بوده و ۲۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های شوسه است که نیاز به عملیات روسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۵ هزار کیلومتر روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور خاکی است، افزود: پایین‌ترین برخورداری در حوزه راه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور مربوط به استان کردستان و بالاترین برخورداری نیز مربوط به استان تهران است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی با اشاره به برنامه ششم توسعه در خصوص راه‌های روستایی کشور گفت: در این برنامه نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی کل کشور پیش‌بینی شده که سالانه تحقق ۲۰ درصد آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی راه‌های روستایی کشور سالانه نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته که در حال حاضر با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی مشکل تامین اعتبار بدین منظور وجود ندارد.

فدایی ادامه داد: اساس راه روستایی اساسی است که هم اشتغالزاست و هم در بحث جلوگیری از مهاجرت روستاییان و حاشیه‌نشینی و ایجاد معضلات اجتماعی در شهرها کمک می‌کند.

این مقام مسؤول در خصوص راه‌های روستایی استان فارس اظهار کرد:  وضعیت شاخص راه‌های روستایی برخورداری از جمعیت کشور است که در استان فارس نزدیک به ۸۸ درصد بوده و یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: نزدیک ۵۱ درصد از راه‌های روستایی فارس آسفالت است و مابقی با   مشکلاتی روبه‌رو است که به اعتبارات بسیار هنگفتی نیاز دارد تا به آمار بالای برخورداری برسد.

فدایی با اشاره به  ایراد شاخص برخورداری گفت: هزینه‌هایی که در گذشته برای راه روستایی در نظر گرفته بودند بر اساس برخورداری بوده و طول را در نظر نگرفته‌اند.

وی افزود: اگر محوری در مجاورت محور اصلی باشد از برخورداری از آسفالت حساب می‌شود در حالیکه از آسفالت محور اصلی بهره‌برداری می‌شود و نیاز است که مسؤولین به فکر چاره‌اندیشی برای راه‌های روستایی باشند.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور از پیش‌بینی ۴۵ میلیارد ریال به منظور راه‌های روستایی جهرم از محل اعتبارات راه‌های روستایی خبر داد و گفت: در جهرم از نزدیک به ۱۲ راه روستایی بازدید شد که ۵۰ درصد آن راه‌ها نیاز به بهسازی یا عملیات پل بزرگ یا راه دوم دارد  و ۵۰ درصد دیگر محورهای روستاهایی که نیاز به راه دارند که ابلاغ آن‌ها به استان ارسال تا عملیات اجرایی آن اجرا شود.

انتهای پیام/۷۶۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول