اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران مطرح کرد

تعداد اتباع افغانستانی در ایران به سه‌میلیون نفر رسید/ لزوم جلوگیری از اشتغال مهاجرین غیرقانونی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران بابیان اینکه سه میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران حضور دارند، گفت: مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدام با توجه به شرایط کشور جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط مهاجرین غیرقانونی است.

تعداد اتباع افغانستانی در ایران به سه‌میلیون نفر رسید/ لزوم جلوگیری از اشتغال مهاجرین غیرقانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، سعید بیات در جلسه کمیسیون رسیدگی به امور اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان قرچک، اظهار کرد: مسئله ورود اتباع به‌ویژه اتباع افغان سابقه چهار‌دهه‌ای دارد. ابتدا این مهاجرین در مشاغلی به‌کارگیری می‌شدند که در بین ایرانیان متقاضی نداشت.

وی با ذکر دلایل تشدید مهاجرت اتباع افغانستان به کشورمان، حمله شوروی سابق را عامل اصلی تشدید این مهاجرت دانست.

بیات بابیان اینکه بر اساس ارزش‌ها و اهداف نظام که حمایت از مستضعفین و محرومان را از سیاست‌های دائمی خود برشمرد و افزود: اتباع و پناهندگان موردتوجه نظام بوده‌اند و مانند اتباع ایرانی از امکانات و خدمات برخوردار هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با ذکر اینکه حدود سه میلیون نفر از اتباع کشور افغانستان در ایران حضور دارند، گفت: این جمعیت هزینه گزافی را بر سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور تحمیل می‌کند؛ زیرا این جمعیت از همه سرانه‌ها و خدمات مربوط به اتباع ایرانی مانند سرانه‌های خدمات بهداشتی، انرژی، سیستم حمل‌ونقل، آموزش‌وپرورش و... به‌صورت رایگان و برابر با اتباع ایرانی استفاده می‌کنند.

وی افزود: ضرورت دارد بعد از گذشت چهاردهه از حضور اتباع افغانی در کشورمان و تحمیل هزینه‌های سنگین اقتصادی، سیاست و تدابیر مدونی برای نحوه و شکل حضور و سکونت آنان اتخاذ گردد.

بیات ضمن برشمردن برخی مشکلات در این خصوص عمده‌ترین مشکل درزمینهٔ اتباع را اشتغال غیرمجاز اتباع و استفاده از کارگر مجاز در مشاغل غیرمجاز برشمرد و افزود: مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدام ما با توجه به شرایط کشور، جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع به‌صورت غیرقانونی و غیرمجاز است؛ لازم است بر اساس مواد مرتبط قانون کار، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های موجود با کارفرمایانی که به‌صورت غیرقانونی اتباع را به کار می‌گیرند برخورد قانونی شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در پایان اظهار کرد: فعالیت در استان تهران به دلایلی مانند قرارگیری پایتخت در آن و جمعیت فراوان دارای ابعاد و تأثیر در سطح ملی است. ما باید با تلاش جدی، تصویری موفق از فعالیت‌هایمان در استان تهران و شهرستان‌های تابعه به نمایش بگذاریم.

گفتنی است، جلسه کمیسیون رسیدگی به امور اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان قرچک با حضور سعید بیات مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، مسعود مرسلپور فرماندار، علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و دیگر اعضا این کمیسیون در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول