اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

کارشناس ارشد تغذیه مطرح کرد

درمان گرمازدگی با نوشیدن آب فراوان

یک کارشناس ارشد تغذیه نشانه‌های گرمازدگی را بالا رفتن درجه حرارت بدن برشمرد و گفت: افراد بدون توجه به تشنگی باید آب بنوشند.

درمان گرمازدگی با نوشیدن آب فراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با توجه به گرمای تابستان شاهد مشکلاتی از جمله گرمازدگی هستیم که وضعیت هوای مازندران با توجه به شرجی بودن حکایت دیگری دارد و دمای هوای احساسی چند درجه بیشتر از دمای واقعی است که در این زمینه کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در فصل تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی بدون توجه به تشنگی باید دست‌کم 6 لیوان آب در روز میل شود.

حمیدرضا آشتیانی افزود: از نشانه‌های گرمازدگی بالا رفتن درجه حرارت بدن است که برای پیشگیری از این از آن مصرف آب به میزان کافی مورد تأکید است.

آب جایگزین ندارد

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: برخی افراد تصور می‌کنند چای می‌تواند جایگزین آب شود، در حالی‌که چنین موضوعی درست نیست چای نمی‌تواند جایگزین آب باشد؛ چراکه موجب دفع آب زیاد بدن می‌شود.

شیرآشتیانی ادامه داد: در گرمای تابستان مصرف مایعات، آب میوه، میوه‌ها و از همه مهم‌تر خود آب ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه افراد بدون توجه به تشنگی باید آب بنوشند، خاطرنشان کرد: سالمندان، مادران باردار و کودکان باید بیشتر به این مهم توجه کنند.

کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: برخی با این تصور اشتباه که کم خوردن آب به تعریق زیاد و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کنند سعی می‌کنند آب کمتری بنوشند در حالی‌که باید بدانند کم خوردن اصلا کمکی به کاهش وزن نمی‌کند بلکه یکی از توصیه‌های کاهش وزن و لاغری نوشیدن زیاد آب است.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول