اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

هشتمین جشنواره «جایزه ادبی یوسف» در قم برگزار می‌شود

مرحله استانی هشتمین دوره «جایزه ادبی یوسف» در قالب داستان کوتاه با موضوعات دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و حماسه فتح خرمشهر در قم برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره «جایزه ادبی یوسف» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، مرحله استانی هشتمین دوره جایزه ادبی داستان کوتاه «یوسف» به منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، در قم برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره یوسف، موضوع اصلی داستان‌های ارسالی به جشنواره، «دفاع مقدس»، «دفاع از حریم اهل بیت»، «مقاومت» و «بیداری اسلامی» و نیز پرداختن به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان قم در عملیات‌ها و یگان‌ها، دستاوردهای دفاع مقدس و تبعات حماسه‌های رزمندگان استان است.

همچنین موضوع «مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر» بخش ویژه جشنواره است که آثار ارسالی در این بخش به طور ویژه توسط داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تعداد صفحات آثار ارسالی حداکثر ۱۵ صفحه تایپ شده و تعداد کلمات داستان حداکثر چهار هزار کلمه بوده و پیش از این در نشریه یا کتابی مستقل، منتشر نشده باشد، آثار ارسالی از نظر کمّی محدودیت ندارد.

لازم است حتما نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، آدرس الکترونیکی و شماره تماس صاحب اثر در پایان هر داستان درج شود.

جوایز این دوره برای نفر اول 15 میلیون ریال، نفر دوم  10 میلیون ریال و نفر سوم 6 میلیون ریال و نفرات چهارم تا دهم، جوایز فرهنگی ویژه است. جایزه بخش ویژه و مقاومت خرمشهر نیز برای نفر برتر هفت میلیون ریال و اثر قابل تقدیر پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

علاقمندان تا 20 شهریورماه 1397 فرصت دارند تا دو نسخه از هر اثر خود را به دبیرخانه استانی جشنواره «جایزه ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف» به آدرس قم، خیابان شهیدان فاطمی(دورشهر)، بین کوچه 13 و 15 اداره کل حفظ آٍثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم(معاونت هنری و ادبیات) و یا از طریق پست الکترونیکی: befrestid@yahoo.com  ارسال کنند. کانال پیام رسان سروش نیز با آیدی @dastanyusef برای همین منظور در نظر گرفته شده است.

مراسم اعلام نتایج استانی مهرماه و زمان مراسم اختتامیه کشوری، آذرماه سال جاری برگزار شده و داستان‌های منتخب پس از ویرایش در مجموعه‌ای به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام/2258

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول